Home » Craiova Veche » Istoria Caii Bucuresti !

Istoria Caii Bucuresti !

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Share on Tumblr0Share on LinkedIn0Print this page
Istoria Caii Bucuresti !

Istoria Caii Bucuresti !

Ultima imagine a vechii intersectii Dezrobirii-Calea Bucuresti.
O imagine cu un loc aparte din Craiova: la 1820 actuala intersectie Fratii Golesti – Calea Bucuresti marca limita de est a Craiovei.Dincolo de actualul bloc S200, spre Drumul Bucurestiului, casele si bordeiele erau din ce in ce mai rare, singura cladire de referinta fiind Hanul si fantana Hagicăi (ulterior Hanul Pascu Belemet) situate cam in zona actualului CEC, vis a vis de S200.
Valea lui Opinca (sau Calea Bucuresti de astazi – pana la Mc Donald’s) era o zona mlastinoasa strabatuta de un parau care se impreuna in Valea Vlaicii (zona din fata hotel Ramada) cu paraul ce venea dinspre Valea Orbetilor (actuala strada Stefan cel Mare). Traversarea acestei mlastini, cea de la Valea lui Opinca, se facea pana la 1888 pe un pod de lemn care era pozitionat in zona actualei statii de taxiuri de la piata.Toata zona de nord a Vaii lui Opinca, cea in care se afla parohia Harsu (biserica din spatele Pietei Mari) alcatuiau Targul de Afara si singura legatura cu orasul era asigurata prin acest pod (unele surse indica prezenta unui al doilea pod de legatura in zona actualei intersectii Calea Bucuresti – Carol).
Pentru a putea ajunge de la biserica Hagi Enus (cea de langa Patria) pana la capul podului de la Valea lui Opinca, trecatorul trebuia sa coboare dealul de-a dreptul peste locuri si mosii, pe poteca, dincolo de zidurile bisericii.

Istoria Caii Bucuresti !

loading...


ln jurul anului 1900 zona intra in alt stadiu de dezvoltare:paraul este asanat, mahalaua Targului de Afara este unita cu orasul, apar noile strazi Regele Ioanitiu(Dezrobirii),Neptun (Vasile Alecsandri),Militari (Buciumului),iar la 1923 strada Fratii Golesti (Reforma Agrara) este ,,o strada absolut noua”.
Ultima interventie asupra zonei, cea care este infatisata in imaginea noastra, are loc in anii 1987-88:casele incep sa dispara, in locul lor inaltandu-se blocuri.Zona podului de barne peste valea lui Opinca este complet remodelata, pe acelasi loc aparand actualul bloc S200 si statia de taxiuri de la Piata Mare.
Fotografia pe care o publicam surprinde trecerea la ultima etapa de dezvoltare a zonei fostului Targ de Afara si ne arata perimetrul pe care se afla podul de la Valea lui Opinca. De asemenea, in imagine inca este vizibila inclinatia terenului, coama pantei pornind de pe A.l.Cuza si ducand pana in zona de jos, mlastinoasa, prin care curgea paraul si peste care se facea trecerea pe podul de lemn.
Sunt vizibile in fotografie panourile care blocau accesul auto pe Dezrobirii,in vederea demolarii caselor, baracile muncitorilor, iar in plan indepartat fundatia blocului S200.
Fotografia a fost realizata in anul 1987.

Sursa acestui articol este pagina de facebook Oltenia mea !

Ajuta si tu Jurnal de Craiova !
Conținutul website-ului Jurnal de Craiova este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către Jurnal de Craiova sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor Jurnal de Craiova, vă rugăm să ne contactați folosind formularul Contact.

About Ciurezu Marian Bogdan

Ciurezu Marian Bogdan
Cine sunt eu ? Ceea ce vezi aici ! Sunt cel care a dat viata acestui proiect si ma bucur de fiecare clipa ! Jurnal de Craiova este o parte din mine si din viata mea ! Un proiect care incearca sa faca diferenta spunand lucrurilor pe nume ! De ce Jurnal de Craiova ? Pentru ca acest oras merita mult .. Multi inca nu realizeaza ce oras minunat avem ! Orasul merita o altfel de presa chiar daca online ! Adevarul ... trebuie sa fie cel care conteaza !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Verification: 405dde8e8be26555