ALDE DOLJ: INVATAMANTUL PROFESIONAL POATE REZOLVA ”CRIZA DE MESERIASI”

0
586
ALDE DOLJ: INVATAMANTUL PROFESIONAL POATE REZOLVA ”CRIZA DE MESERIASI”
ALDE DOLJ: INVATAMANTUL PROFESIONAL POATE REZOLVA ”CRIZA DE MESERIASI” 1
ALDE DOLJ: INVATAMANTUL PROFESIONAL POATE REZOLVA ”CRIZA DE MESERIASI”

Victor Gogonea, vicepresedinte ALDE Dolj:Este nevoie de o nouă strategie privind învățământul profesional doljean

 

Deficitul tot mai mare de forță de muncă bine calificată pe piața muncii dar și rezultatele dezastruoase de la bacalaureat în liceele profesionale presupun o reevaluare de fond a învățământului profesional românesc.

Noi cei de la ALDE considerăm că este nevoie urgentă de o metodologie de reglementare pentru ca școlile profesionale să devină cu adevărat soluții pentru ceea ce numim ”criza de meseriași” în România.

În liceele profesionale trebuie introdus bacalaureatul tehnologic, adică bacalaureatul profesional care să valideze competențele profesionale ale absolventului unei astfel de școli.

Este nevoie de dezvoltarea școlilor profesionale mai ales în zonele unde economia nu este atât de diversificată, pentru a crea condiții de creștere a gradului de varietate economică ce poate genera dezvoltarea zonelor respective.

Considerăm că și la nivelul județului Dolj ar trebui revăzută strategia în materia învățământului profesional pornind de la domeniile unde există o lipsă acută de lucrători calificați. O nouă strategie de profil ar trebui să rezulte dintr-o consultare reală a autorităților cu atributii în materie, cu firmele doljene, cu antreprenori, cu tot ceea ce înseamnă mediu industrial și în general de business.

 

                   BIROUL DE PRESĂ ALDE DOLJ

Views: 0

STIREA TA - Dacă esti martorul unor evenimente deosebite, fotografiaza, filmeaza si trimite-le prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.