Agentia Nationala de Integritate a constatat starea de incompatibilitate, conflict de interese de natura administrativa in cazul a 14 fosti si actuali alesi locali.
Functionarii gasiti in incompatibilitate si conflict de interese:
„1. CAMBURI CONSTANTIN, Primar al comunei Beidaud, Judetul Tulcea
INCOMPATIBILITATE
Incepand cu anul 2012 detine si exercita simultan functia de primar si calitatea de persoana fizica autorizata. De asemenea, in perioada 22 iunie – 05 septembrie 2017, a detinut si exercitat functia de primar simultan cu cea de director intr-o societate comerciala, respectiv cu calitatea de angajat cu contract individual de munca in cadrul aceleiasi societati comerciale.
Astfel, persoana evaluata a incalcat dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. c), d) si g) din Legea nr. 161/2003.
2. COSTE TEODOR,
Primar al comunei Tinca, Judetul Bihor
INCOMPATIBILITATE
In mandatul 2012 – 2016 a detinut si exercitat simultan functia de primar si pe cea de administrator in cadrul unei societati comerciale, incalcand astfel dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.
3. SAVU LUCHIAN,
Primar al comunei Sandra, Judetul Timis
INCOMPATIBILITATE
In mandatul 2012 – 2016 a detinut si exercitat simultan functia de primar si calitatea de membru al Consiliului de Administratie al Scolii Gimnaziale Sandra, incalcand astfel dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.
4. LENTA MARIA,
Primar al comunei Valea Nucarilor, Judetul Tulcea
INCOMPATIBILITATE
In mandatul 2012 – 2016 a detinut simultan functia de primar si calitatea de reprezentant al Primariei in Consiliul de Administratie al Scolii Gimnaziale Valea Nucarilor, incalcand astfel dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.
5. PORUMB SEBASTIAN NICOLAE,
fost Primar si fost Viceprimar al comunei Augustin, Judetul Brasov
CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
In mandatul de viceprimar, a votat favorabil pentru adoptarea Hotararii Consiliului Local din 31 martie 2016 privind repartizarea pasunilor disponibile aflate in proprietatea comunei Augustin in suprafata de 242 ha, desi avea un interes personal in problema supusa dezbaterilor consiliului local, avand posibilitatea sa prevada ca fratele sau ar putea beneficia de pe urma adoptarii hotararii in cauza. In temeiul Hotararii respective, primaria a incheiat un contract de inchiriere pajiste cu fratele persoanei evaluate, in baza caruia acesta a incasat de la Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura Brasov, in campaniile 2016 si 2017, subventii agricole in valoare de 34.929,39 lei.
Astfel, persoana evaluata a incalcat dispozitiile art. 70, art. 71 si art. 77 din Legea nr. 161/2003, coroborate cu prevederile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2011 si cu dispozitiile art. 75, lit. a) si art. 77 din Legea nr. 393/2004.
6. MANCA IONEL,
Viceprimar al comunei Zavoaia, Judetul Brailade reprezentant intreprindere familiala, avand ca obiect principal de activitate cultivarea cerealelor, plantelor leguminoase si a plantelor producatoare de seminte oleaginoase, realizand venituri din activitati agricole in valoare de 179.769 lei.
Astfel, persoana evaluata a incalcat dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.
7. CORNEA AVRAM-UCU,
Viceprimar si fost Consilier Local in cadrul Consiliului Local al comunei Silivasu de Cimpie, Judetul Bistrita-Nasaud
CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
In exercitarea mandatelor de consilier local (2012 – 2016 si 2016 – 2020), a votat adoptarea a trei hotarari ale Consiliului Local privind inchirierea suprafetelor de pasune care constituie domeniul public al comunei Silivasu de Cimpie, in baza carora a beneficiat de suprafete de pasune de 7,1 ha, respectiv 6,7 ha.
Astfel, persoana evaluata a incalcat dispozitiile art. 70, art. 77 din Legea nr. 161/2003, ale art. 75 si art. 77, alin. (1) din Legea nr. 393/2004, precum si ale art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001.
8. GELEMANCA PETRISOR,
Viceprimar al comunei Gogosu, Judetul Dolj
INCOMPATIBILITATE
In mandatul 2012 – 2016 a exercitat simultan functia de viceprimar si pe cea de membru in Consiliul de Administratie al Scolii Gimnaziale Gogosu, incalcand astfel dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. d) si ale art. 91, alin. (3), teza 1 din Legea nr. 161/2003.
9. FOCA GHEORGHE, Viceprimar al comunei Frumusica, Judetul Botosani
INCOMPATIBILITATE
In perioada 11 august 2016 – 11 aprilie 2017 a exercitat simultan functia de viceprimar si calitatea de membru in Consiliul de Administratie al Scolii Gimnaziale nr. 1 Vladeni Deal, incalcand astfel dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003, in forma in vigoare pana la data de 10 iunie 2017.
10. TROFIM AURORA, Viceprimar al comunei Crisan, Judetul Tulcea
INCOMPATIBILITATE
Incepand cu anul 2012 a exercitat simultan functia de viceprimar si calitatea de membru in Consiliul de Administratie al Scolii Gimnaziale Crisan (in perioada 20 decembrie 2013 – 13 octombrie 2014), functia contractuala de asistent medical generalist in cadrul unui cabinet medical individual (in perioada 28 iunie 2016 – 29 noiembrie 2017), precum si calitatea de titular intreprindere individuala (in perioada 2016 – 2017).
De asemenea, in perioada 19 decembrie 2014 – 29 iunie 2016 a exercitat simultan functia de consilier local si pe cea de asistent medical comunitar in cadrul aparatului de specialitate al Primariei comunei Crisan.
Astfel, persoana evaluata a incalcat dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. c), d) si g) si ale art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003 si nu a respectat dispozitiile art. 91, alin. (3), teza 1 din acelasi act normativ.
11. VLADU ALEXANDRU,
fost Viceprimar si actual Consilier Local in cadrul Consiliului Local Giurgiu,
Judetul Giurgiu
INCOMPATIBILITATE
In mandatul 2012 – 2016 a exercitat simultan functia de viceprimar si pe cea de membru in Consiliul de Administratie al Colegiului National „Ion Maiorescu” Giurgiu, incalcand astfel dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.
12. SURDU JANICA,
fost Consilier Local al comunei Pingarati, Judetul Neamt
CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV SI SESIZARE PARCHET
In exercitarea mandatului de consilier local (2012 – 2016), a luat parte la deliberarea si adoptarea unei Hotarari a Consiliului Local Pingarati, desi avea un interes personal de natura patrimoniala in problema supusa dezbaterilor consiliului local, incalcand astfel dispozitiile art. 77 din Legea nr. 161/2003, coroborate cu dispozitiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001 si ale art. 75 si 77 din Legea nr. 393/2004.
De asemenea, intrucat in declaratiile de interese depuse in perioada 2013 – 2016, persoana evaluata nu a mentionat contractul de concesiune incheiat de fiul sau cu Primaria comunei Pingarati, Agentia Nationala de Integritate a sesizat Parchetul de pe langa Judecatoria Piatra Neamt in vederea verificarii indiciilor privind savarsirea infractiunii de „fals in declaratii” prevazuta de dispozitiile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal.
13. ACIOCARLANOAE AUREL, fost Consilier Local in cadrul Consiliului Local al orasului Tirgu Neamt, Judetul Neamt
INCOMPATIBILITATE
In exercitarea mandatului de consilier local (2012 – 2016), societatea Auritex Prod SRL, la care persoana evaluata detine calitatea de asociat unic si functia de administrator, a incheiat cu Colegiul Tehnic „Ion Creanga” Tirgu Neamt (institutie de interes local aflata in subordinea consiliului local) trei contracte comerciale de furnizare de produse prin achizitie directa, in valoare totala de 3.387,60 lei.
Astfel, persoana evaluata a incalcat dispozitiile art. 90, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.
14. BALOGH BLANKA-ELIZABETA,
fost Consilier Local in cadrul Consiliului Local al comunei Vargata, Judetul Mures
CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
In perioada detinerii mandatului de consilier local (2012-2016), a participat la deliberarea si adoptarea a doua hotarari, prin care s-a aprobat acordarea de sprijin financiar pentru Asociatia Otisz, in cadrul careia sotul persoanei evaluate avea calitatea de Presedinte al asociatiei.
Astfel, persoana evaluata a incalcat dispozitiile art. 70 si 77 din Legea nr. 161/2003, art. 46, alin. (1) din Legea 215/2001, art. 75, lit. a) si art. 77, alin. (1) din Legea 393/2004.
Persoanele evaluate au fost informate despre declansarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum si drepturile de care beneficiaza – de a fi asistate sau reprezentate de un avocat si de a prezenta date sau informatii pe care le considera necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. CAMBURI CONSTANTIN nu a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, in exercitarea dreptului la aparare”, transmite Agentia Nationala de Integritate.
Views: 0