Rares Bogdan are o explicatie fata de decizia luata de Dancila cu privire la autostrada Comarnic-Brasov.
Europarlamentarul PNL a avut o reactie pe Facebook dupa ce Dancila a anuntat ca austrada Comarnic-Brasov va fi facuta din fonduri guvernamentale:
„Iata o decizie pe care o suspectez ca anunta un nou „tun” marca PSD – va rog sa ma ajutati sa pricep ce e in spate. Tineti minte ca am criticat faptul ca Guvernul Dancila refuza banii europeni pentru autostrazi si prefera parteneriatul public-privat, mult mai scump – ziceam noi (dumneavostra si cu mine, alaturi de colegii mei) ca explicatia este ca fondurile UE sunt aproape imposibil de furat. In septembrie 2018, Dancila cu gura ei se bucura sa anunte varianta PPP si zicea ca in decembrie va semna acordul de construire. Imi amintesc ca tronsonul Comarnic-Brasov e inclus in Masterplanul General de Transport si este eligibil din bani europeni (85% nerambursabili, doar 15% statul roman).
Anuntul este populist, dupa acelasi model ca scandalul pensiilor speciale – PSD le-a dat, le-a marit, acum anunta ca le impoziteaza, din considerente electorale. Este evident ca cineva i-a spus lui Dancila sa acopere gaurile de comunicare, viciile de strategie, si sa satisfaca dorintele publicului activ, educat, istet. Asta incearca sa faca. Motiv pentru care amintesc ca acest public mai are cateva revendicari: fara prosti, incompetenti, slugi, infractori, pile, ticniti si tradatori in conducerea institutiilor! Curaj, doamna Dancila, e simplu: va dati demisia, dvs si acolitii croiti dupa acelasi tipar, si o vom considera o mica dovada ca va ganditi si la tara. Altfel, tot ceea ce faceti e doar gargara!
https://www.facebook.com/Rares.I.Bogdan/posts/2219399214795595
Premierul Viorica Dancila a anuntat duminica intentia guvernului pe care il conduce de a renunta la constructia autostrazii Comarnic-Brasov in parteneriat public-privat (PPP) din cauza obstacolelor birocratice si finantarea integrala a proiectului din fonduri guvernamentale.
”Dupa cum stiti, autostrada Comarnic Brasov este in parteneriat public-privat. Am avut solicitare din partea unei societati chinezo-turce. Eu am hotarat, impreuna cu colegii mei, sa scoatem din parteneriat public-privat, iar in prima sedinta de CSAT aceasta autostrada sa devina de importanta nationala sau de infrastructura critica, astfel incat sa putem sa demaram cat mai repede lucrarile pentru aceasta autostrada. Birocratia este destul de mare, procedurile sunt complicate, la noi s-a format aceasta institutie a contestatiilor si, pentru a trece de toate acest obstacole cred ca solutia este ca aceasta autostrada sa devina de importanta nationala astfel incat sa incepem constructia cat mai repede din fonduri guvernamentale”, a anuntat Viorica Dancila.
In iunie anul trecut, guvernul a anuntat ca va renunta la negocierile cu Banca Mondiala pentru finantarea constructiei autostrazii Comarnic-Brasov, preferand in schimb parteneriatul public-privat, solutie dorita la vremea respectiva de Liviu Dragnea si Darius Valcov.
Ulterior, in luna august 2018, premierul Viorica Dancila a declarat ca autostrada Comarnic – Brasov va fi atribuita pana la finalul anului unui partener privat si va costa 1,36 miliarde de euro, urmand a fi executata in maximum 4 ani, cu termen de incepere 2019.
Dancila a anuntat ca executivul e in curs de adoptare a studiului de fundamentare pentru acest obiectiv. Pana la finalul anului va fi terminata procedura de atribuire a contractului de parteneriat public-privat, a mai spus Dancila.
Durata de operare de catre operatorul privat e de 20 de ani, a mai spus Dancila.
Abia la finalul lunii mai 2019 guvernul a avut o intalnire pregatitoare cu un consortiu sino-turc interesat de constructia autostrazii Comarnic – Brasov. A fost a patra incercare a statului roman de realizare prin PPP a autostrazii peste Valea Prahovei. Pana in acest moment nu s-a semnat insa niciun contract de incepere a lucrarilor.
Views: 0