BMW si Daimler au format un joint-venture care isi propune sa investeasca 1 miliard de euro in noua generatie de servicii auto, cum sunt vehiculele autonome, folosirea in comun a masinilor sau sistemul „pay per use”,
Decizia vine pe fondul concurentei cu care se confrunta producatorii traditionali din partea serviciilor de mobilitate oferite de Uber si alte firme de tehnologie..BMW si Daimler au declarat ca sunt deschise sa investeasca in startup-uri de tehnologie.
Ambele companii au lucrat la dezvoltarea de automobile autonome. Multi analisti sustin ca pentru a supravietui in cursa cu gigantilor tehnologiei, fabricantii traditionali de automobile trebuie sa se indrepte spre zona serviciilor bazate pe utilizare, in detrimentul vanzarilor.
Noul joint-venture are cinci componente: un serviciu de gestionare a rutelor si de rezervari, bazat pe smartphone, servicii de incarcare a masinilor electrice, serviciu de transport la cerere, servicii de parcare, precum si servicii de partajare a folosirii unui automobil.
Harald Krüger, presedintele consiliului de administratie al BMW, a declarat: „Aceste cinci servicii se vor uni pentru a forma un singur portofoliu de servicii de mobilitate, bazat pe o flota de vehicule electrice si autonome, care se vor incarca si vor parca singure”.
Asocierea urmeaza sa devina „o piatra de temelie in strategia noastra de furnizori de mobilitate”, a spus Krüger, adaugand: „Cooperarea este modalitatea perfecta pentru a ne maximiza sansele pe o piata in crestere, impartind investitiile”.
Views: 1