Caracatita de la Filarmonica Oltenia Craiova : Coruptie si management defectuos la Filarmonica Oltenia Craiova

0
819
Caracatita de la Filarmonica Oltenia Craiova : Coruptie si management defectuos partea 3
Caracatita de la Filarmonica Oltenia Craiova : Coruptie si management defectuos partea 3

Continuam  dezvaluirile din Filarmonica Oltenia Craiova iar azi va aduc un prim episod despre coruptia si managementul defectuos . Sunt multe de adus opiniei publice iar Jurnal de Craiova va continua seria dezvaluirilor .

Desi mass-media a relatat pe larg despre modul fraudulos in care Gabriel Zamfir a devenit managerul Filarmonicii „Oltenia” in septembrie 2017, cand nu doar ca a plagiat fragmente intregi din proiectul fostului manager Vlad Dragulescu, dar a mai „strecurat” in textul proiectului si o serie de inadvertente flagrante (i. e. „obiectivele specifice ale Filarmonicii „Oltenia” pentru anii 2013-2015″, „corpul de balet”, „parteneriat cu Filarmonica”, „perioada interimatului meu”) neidentificate din neglijenta sau doar „trecute cu vederea” de membrii comisiei de concurs la insistentele autoritatii locale, acest impostor dovedit a „rezistat” oprobriului public fiind sustinut, acoperit si „scuzat” de fiecare data de catre conducerea Primariei Craiova.

Pentru toate aceste rezultate si merite „de exceptie”, managerul Gabriel Zamfir a fost recompensat cu note aproape de perfectiune de catre toate comisiile “alese” care au evaluat Rapoartele de activitate privind managementul Filarmonicii „Oltenia” in anii 2018 si 2019, precum si Raportul final de management depus la PMC in 2020.

O mentiune: Raportul de management – Filarmonica “Oltenia” pentru anul 2018 deviaza si nu reflecta promisiunile si continutul programelor si proiectelor insailate in graba de Gabriel Zamfir in faimosul proiect de management cu care a castigat concursul in 2017.

 

Revizuind Proiectul de management in baza caruia Gabriel Zamfir a castigat concursul organizat de PMC in 2017, am observat ca acesta a copiat ad litteram din proiectul de management al lui Vlad Dragulescu titlurile unor proiecte, precum „Muguri de Filarmonica”, „Filarmonica pentru copii”, Filarmonica Rock” (p. 34). Pentru anul 2022, Gabriel Zamfir evoca editia a VI-a a „Stagiunii Prieteniei” („Friendship Season”), proiect artistic initiat de Vlad Dragulescu si incheiat in perioada interimatului lui Dorin Maciuca.

In „viziunea” lui „strategica”, Gabriel Zamfir perpetueaza o unica stagiune, si aceea avand un nume mostenit de la predecesori, pe care o prelungeste pana in……….. 2022. Se cuvine remarcat faptul ca in noul proiect de management validat in 2020, cu care si-a asigurat continuitatea ca manager la Filarmonica “Oltenia”, strategul expert Gabriel Zamfir s-a plictisit sa mai copieze numele stagiunii “Friendship Season”, astfel ca a renuntat la ea, fara sa fi realizat cele sase editii promise in primul proiect de management, datat 2017. Dar ce le pasa autoritatilor de la PMC?

“Cainii latra, caravana trece…” (cu tot cu salariile cumulate de manager si de lector univ. dr.).

 

Printre alte proiecte „inedite” mentionate de Gabriel Zamfir in proiectul de management din 2017 se mai inscriu: „Turneu in oras” (p. 21) – in anul 2018 cu un deviz realizat de 25.000 lei!!!! Dincolo de faptul ca acest proiect s-a derulat in perioada 2013 – 2016, in timpul mandatului lui Vlad Dragulescu, Gabriel Zamfir nici macar nu a mai organizat acest proiect, dar sa mai vorbim de 25.000 lei „realizati”.

Mai mult, in proiectul de management al lui Zamfir „Turneul in oras” se desfasoara consecutiv pana in anul 2021, cu un deviz anual realizat de 25.000 lei. In sfarsit, din ratiuni numai de el stiute, in 2022 „Turneul in oras” se extinde la nivelul regiunii Oltenia, capatand numele de „Turneu in Oltenia” si avand acelasi deviz „realizat” de 25.000 lei. Ca precizare, si proiectul „Turneu in Oltenia” a fost desfasurat in anul 2016, tot pe timpul predecesorului Vlad Dragulescu.

 

Nu exista corespondenta cu realitatea, nicaieri in textul proiectului de management propus in 2017 nu se regasesc mentionate si descrise in detaliu (tipologia concertelor, numele dirijorilor si solistilor) programele Stagiunilor „Muzica uneste” (desfasurata in perioada 06.10.2017 – 16.11.2018) si „Muzica inspira” (care a inceput in 18.01.2019).

Se evidentiaza astfel faptul ca activitatea institutiei s-a improvizat si se improvizeaza „din mers” (in prezent sa fie oare de vina doar nemernica pandemie de COVID-19?), in functie de preferintele si aranjamentele personale ale conducerii Filarmonicii, unicul criteriu diriguitor al domnului manager Zamfir Gabriel fiind consecventa in diletantism de proximitate “oportuna”.

Cateva referinte critice privind documentul semnat de Gabriel Zamfir si intitulat ”Proiect de management Filarmonica „Oltenia” Craiova 2017-2022”:

Proiectul de management avandu-l ca autor pe Gabriel Zamfir este precar intocmit, inconsistent. Autorul nu aduce elemente de noutate in abordarea continutului. Ideile expuse sunt insuficient argumentate, in general textul se caracterizeaza prin incoerenta si prin lipsa fluentei in exprimare.

–        predomina enunturile eliptice, incomplete, de pilda: ”tineri (cu varsta intre 15 – 25 ani), segment interesat de cultura contemporana, actele muzicale cu doza reala si cu influente moderne” (pag. 9 – aliniat 6);

”a. Concertul de Anul Nou – in prima sau a doua jumatate a lunii ianuarie, este o initiativa de aducere aproape de public piese de conotatie internationala ce rasuna in marile filarmonici ale lumii. Piesele din program cuprind o arie vasta si se adreseaza unui public larg, avand drept scop final incantarea melomanilor cu finetea si originalitatea lor.” (pag. 10);

”Cercetarea si cunoasterea necesitatilor culturale este unul din obiectivele de baza ale mediului artistic conturat la nivelul Filarmonicii ”Oltenia”, mai ales in contextul validarii programelor si activitatilor culturale, dar si pentru a putea planifica dezvoltarea culturala; stimula dezvoltarea noilor necesitati culturale sau sa largeasca cercul persoanelor ce vor fi sensibile la aspiratii de natura culturala create de activitatea noastra”

Observatie: reproducere trunchiata a unui fragment (pag. 12) din lucrarea Doinei Coleff (”Management cultural in cea de-a doua jumatatate a secolului al XX-lea”, p. 45, ultimul paragraf). De altfel, acelasi fragment este reluat si la pag. 26, punctul „1: viziune”;

”Realizarea de chestionare pe esantioane de populatie in vederea dezvoltarii de proiecte cu teme atractive si implicit crearea unei interfete cu mediul extern” (p. 14);

”b. Reabilitarea permanenta si dupa caz a salilor de expozitii si expunerea tuturor valorilor existente in patrimoniul Filarmonicii cu informari constante;” (pag. 14);

”e. Renovarea si modernizarea intregului patrimoniu artistic;” (pag. 15);

”c. Prezenta la targuri si expozitii de profil cultural, precum si sustinerea acestora, atat la nivel regional, national si international” (pag. 15);

”e. Promovare continua a obiectivelor culturale ca si parte componenta a Filarmonicii” (p. 15);

”ROF-ul este un document elaborat de intreaga echipa de conducere cu consultarea sindicatelor si pus in aplicare dupa aprobarea Consiliului Local al Municipiului Craiova.” (pag. 16);

”promovarea si incitarea personalului catre dezvoltare si autodepasire profesionala” (pag. 16, punctul 2, subpunctul 3);

”- atragerea personalului artistic pentru completarea posturilor vacante prin pensionarea unui numar foarte mare de salariati;” (pag. 17).

Observatie: Autorul a intentionat probabil sa scrie ”atragerea personalului artistic pentru completarea posturilor vacante ca urmare a pensionarii unui numar foarte mare de salariati”.

  • confuzii terminologice: ”concerte educationale” in loc de ”concerte educative”, ”b. Aparitii TV privind diferitele manifestatii si proiecte realizate” (in acest context, termenul corect este ”manifestari” – pag. 15, punctul b)
  • exprimari pleonastice: ”Dimensiunea civica in care interactionam si in care suntem perceputi face reeferire la referintele culturale, in maniera relationala deschisa acceptarii principiilor perfectibilitatii continue si adaptarii la configuratiile noi de context ale unei existente din ce in ce mai optime.” (pag. 12, punctul 2.);
  • exprimari incorecte: ”premiza” in loc de ”premisa” (pag. 20), ”trebuiesc” in loc de ”trebuie” (pag. 30);
  • exprimari repetitive: ”Iar, asa cum rezulta din misiunea proprie, includerea institutiei in circuitul international al evenimentelor culturale contribuie la promovarea mult mai usoara a valorilor culturale promovate:” (pag. 13);
  • greseli frecvente de redactare: ”aceleaisi” in loc de „aceleiasi”; ”reeferire” in loc de

„referire”; ”cheltultuielile” in loc de „cheltuielile”, ”entice” in loc de ”etnice”, „proin”

in loc de „prin”, „desingneri” in loc de „design-eri”;

  • repetarea unor enunturi, schimband doar asezarea in pagina (la pag. 5: acelasi continut se regaseste si la pag. 9)
  • analiza SWOT este puerila, denota superficialitate si insuficienta cunoastere a problematicii abordate;

–        informatii false, neconforme cu realitatea, date inactuale; contradictii logice si factologice, de pilda:

 

Reproducerea unui fragment dintr-o alta lucrare, fara citarea autorului, in care sunt mentionate institutii media inexistente la data intocmirii proiectului de catre domnul Gabriel Zamfir: „Radio Logos, oradedolj.oradestiri.ro, boomedia.ro”;

”Organizarea de porti deschise publicului pe durata repetitiilor(proiect deja implementat pe perioada interimatului meu)” (pag. 7).

Observatie: Autorul proiectului nu a detinut functia de manager interimar al Filarmonicii ”Oltenia”, ceea ce demonstreaza faptul ca enuntul este reprodus ad litteram din proiectul de management al domnului Vlad Dragulescu, care inainte de a sustine concursului a fost manager interimar la Filarmonica ”Oltenia” (toamna anului 2012);

”evaluarea frecventa a indeplinirii sarcinilor cuprinse in fisele de post, nu doar anual ci lunar de catre seful ierarhic direct, trimestrial de catre directorii adjuncti si anual de catre manager.” (pag. 16).

Observatie: In statul de functii al Filarmonicii ”Oltenia” nu exista functia de director adjunct, prin urmare nu au cum sa activeze la Filarmonica ”Oltenia” cel putin doi directori ajuncti (forma de plural utilizata nu se justifica);

”Gradul de implicare a tuturor salariatilor in desfasurarea activitatii artistice si administrative a institutiei, preocuparea pentru perfectionare vor fi apreciate prin decernarea de distinctii, acordarea de premii anuale, salarii de merit etc.” (pag. 18).

Observatie: De remarcat faptul ca de foarte multi ani nu se mai acorda ”premii anuale” (de fapt, ”prime” anuale) si ”salarii de merit” la Filarmonica ”Oltenia”, conform prevederilor legale in vigoare;

”Functionarea institutiilor delegarii responsabilitatilor nu este explicit specificata in ROF-ul actual, de aceea delegarea de responsabilitati va fi alta premiza urmarita de echipa manageriala. Astfel se va reimparti activitatea pe directii, servicii si birouri, conform legislatiei in vigoare. Responsabilitatea va fi ierarhica, iar constituirea consiliului artistic si consiliului administrativ va deveni consecinta fireasca a managementului institutiei. In cele doua structuri vor fi prezenti directorul artistic si directorul administrativ, sefii de birouri, precum si coordonatorii artistici ai compartimentelor esentiale ale teatrului (cor, orchestra, solisti, balet.)” (pag. 20, primul paragraf).

Observatii:

  1. Autorul fie se refera la institutiile ”delegarii” si ”detasarii” atunci cand a recurs la forma de plural, fie se refera exclusiv la institutia ”delegarii”, si atunci forma de plural nu se justifica;
  2. Lecturand in continuare textul, cititorul intelege ca autorul proiectului intentioneaza sa

”reimparta activitatea pe directii, servicii si birouri, conform legislatiei in vigoare.”

Conform organigramei si statului de functii ale Filarmonicii ”Oltenia” valabile pentru anul 2017, activitatea nu se structureaza pe ”directii”, ci doar pe servicii si birouri. Daca anterior (pag. 16, ultimul aliniat), autorul se referea la ”directorii adjuncti”, acum acelasi autor se rezgandeste si – fie redenumeste postul de ”director adjunct” transformandu-l in ”director administrativ”, fie mai infiinteaza inca un post de conducere, respectiv postul de ”director administrativ”, ceea ce nu corespunde cu numarul de posturi de conducere specificate tot de autor in tabelul de la pag. 17, unde pentru anii 2015, 2016, 2017 sunt specificate 11 posturi de conducere (fara a mai lua in discutie faptul ca trei posturi de conducere – sef birou resurse umane, sef birou imagine, sef birou organizare spectacole – deja s-au desfiintat in 2017, odata cu intrarea in vigoare a noii organigrame si a statului de functii);

 

  1. ”In cele doua structuri vor fi prezenti directorul artistic si directorul administrativ, sefii de birouri, precum si coordonatorii artistici ai compartimentelor esentiale ale teatrului (cor, orchestra, solisto, balet.)” Autorul proiectului de management pentru Filarmonica ”Oltenia” confunda institutia pentru care si-a depus proiectul cu o alta institutie de spectacole cu profil diferit, respectiv ”teatru”. In mod evident este vorba despre fostul Teatru Liric ”Elena Teodorini”, actualmente Opera Romana Craiova, singura institutie de spectacole din municipiul Craiova care detine ”cor, orchestra, solisti, balet.” Este posibil ca autorul proiectului de management pentru Filarmonica „Oltenia”, domnul Gabriel Zamfir, sa fi reprodus si fragmente de text din proiectul de management pentru Opera Romana Craiova, al carui autor este domnul Antoniu Zamfir;

 

”Pentru perioada 2013-2015, Filarmonica va avea urmatoarele obiective specifice:”

(pag. 27, ”Obiective specifice”).

Observatie: Raportandu-se in titlul proiectului la perioada 2017 – 2022, se evidentiaza foarte clar faptul ca autorul Gabriel Zamfir a copiat ad litteram acest text dintr-un proiect de management anterior, realizat pentru Filarmonica ”Oltenia” de Vlad Dragulescu;

”Stagiunea pentru copii: un concert al corului de copii cu elevi instrumentisti invitati”.

(pag. 29).

Observatie: Corul de Copii al Filarmonicii ”Oltenia” nu mai exista, autorul reproducand ad litteram textul din acelasi proiect de management realizat anterior pentru Filarmonica ”Oltenia”, semnat de Vlad Dragulescu;

”promovarea excelentei a experimentului si a inovatiei. Astfel spus, promovarea mai ales a capodoperelor lirice de cea mai inalta factura muzicala.” (pag. 30).

Observatie: O institutie filarmonica promoveaza mai ales capodopere ale creatiei simfonice si vocal-simfonice. De regula, capodoperele artei lirice sunt puse in valoare in cadrul institutiilor operistice (opera, opereta, teatru liric);

”Pe linia experimentului si a inovatiei se poate vorbi de diversificarea unor manifestari artistice neconventionale, cum ar fi: parteneriate culturale cu Departamentul de Arte din Craiova, cu Liceul de Muzica, cu Filarmonica;” (pag. 30)

Observatii: parteneriatele culturale nu sunt in sine manifestari artistice neconventionale, ci pot eventual constitui un temei legal in baza caruia se pot initia si organiza manifestari artistice neconventionale;

„pe termen scurt ne propunem revigorarea Filarmonicii proin prezentarea unor concerte de valoare si artisti recunoscuti, la care publicul craiovean sa aiba acces cel putin 3 zile pe saptamana. Acest lucru va favoriza in cel mai scurt timp turismul artistic la Filarmonica.” (pag. 30)

Observatie: Prin insasi definitia sa, Filarmonica are menirea de a contribui la dezvoltarea culturii muzicale a locuitorilor orasului in care institutia respectiva activeaza, nu este o agentie de turism;

„pe termen mediu si lung vom desfasura o activitate de promovare a genului simfonic si vocal-simfonic. Orasul Craiova nu are un public de concerte, datorita faptului ca acest gen nu a avut parte de-a lungul timpului de o promovare strategica, treptata in randul spectatorilor, cu incepere de la cei mai tineri (elevii claselor gimnaziale si liceale) pana la cei mai in varsta, adultii din segmentul de spectatori.” (pag. 30)

Observatii:

  1. Genul simfonic se distinge de genul vocal-simfonic printr-o serie de particularitati: ansamblurile muzicale implicate (genul simfonic vizeaza implicarea unui ansamblu orchestral, cu sau fara solist concertist instrumentist / solisti concertisti instrumentisti, pe cand genul vocal- simfonic vizeaza implicarea a doua ansambluri – orchestra si cor, cu sau fara solist concertist instrumentist / solisti concertisti instrumentisti, la care se adauga sau nu solist vocal / solisti vocali). In acest sens, se impune utilizarea formei de plural, respectiv genurile simfonic si vocal- simfonic.
  2. Daca este adevarat ca „Orasul Craiova nu are un public de concerte”, aceasta se intampla „din cauza” si nicidecum „datorita faptului ca acest gen nu a avut parte de-a lungul timpului de o promovare strategica treptata in randul ..”;

„constientizarea asumarii unei responsabilitati sociale de catre Filarmonicii „Oltenia”.

(pag. 31, Obiective strategice de PR, subpunctul 3)

Observatie: Enuntul este formulat incorect (omiterea unuia sau a mai multor cuvinte):

„constientizarea asumarii unei responsabilitati sociale” de catre cine, in calitate de… ce al (a) sau ai (ale) Filarmonicii „Oltenia”. Autorul se refera la angajatii Filarmonicii „Oltenia”?!;

„Obiectiv general: atragerea publicului general catre Filarmonica.” (pag. 35, punctul c.5)

Observatie: intrebare legitima: „Care ar fi componenta publicului particular?”

„e. CommUnio Musica”

Observatie: expresia in limba latina este copiata de autor din „Caietul de obiective pentru

organizarea concursului de proiecte de management organizat de Primaria Municipiului Craiova pentru Filarmonica „Oltenia” Craiova” (pag. 8, cap. 4.4. Lista programelor si proiectelor desfasurate in ultimii ani, 2. Programul „CommUnio Musica”), fara explicarea, descrierea si argumentarea semnificatiei acesteia.

– utilizarea incorecta a unor termeni de specialitate, de pilda: ”…consideram necesar a se organiza cu prioritate sondaje” (pag. 7).

Observatie: Poate ar fi fost mai potrivita formularea „a se realiza sondaje”;

 

  • scrierea eronata si incompleta a unor nume de compozitori, titluri de lucrari, fara a se respecta standardele limbii romane, de pilda: ”Rachmaninoff” in loc de Rahmaninov, ”Tchaikovski” in loc de Ceaikovski (pag. 28, penultimul subpunct), „Gavril Muzicescu” in loc de Gavriil Musicescu (pag. 33); „Mahler – Symphony No. 2” (reproducerea din limba engleza a titlului lucrarii, pag. 35, c.2. Concertul de Pasti) in loc de Mahler – Simfonia nr. 2, „a Invierii”; W. A. Mozart: „Concertul nr. 488 pentru pian si orchestra” in loc de Concertul nr. 23 pentru pian si orchestra, K. 488;

 

scrierea eronata a numelui trupei de muzica alternativa „Toulouse Lautrec” („Tolouse Lautrec”, pag. 34, b.3. Filarmonica Rock);

 

  • insuficienta cunoastere a unor notiuni specifice limbajului muzical, de pilda: ”dezvoltarea de formatiuni muzicale vocal-simfonice” (pag. 28, punctul 4, subpunctul 4). Observatie: Notiunea care se utilizeaza este cea de ”formatii muzicale”;

 

„… organizarea de conferinte de presa cel putin o data pe luna, dar si cu ocazia evenimentelor importante (proiecte noi, premiere etc)…” (pag. 32, Media, primul subpunct).

Observatie: in institutiile muzicale, termenul ”premiera” este specific domeniului spectacolelor de opera, opereta si balet; in institutiile filarmonice, termenul utilizat este acela de ”prima auditie”.

Observatie: In cazul institutiilor filarmonice (institutii de concerte), in limba romana termenul consacrat este cel de „lucrari (compozitii) prezentate, interpretate sau cantate in prima auditie” si nu cel de „premiera”. Termenul de „premiera” este specific institutiilor de spectacole operistice si de balet (opera, opereta, teatru liric), precum si teatrelor dramatice.

In anexa, se regasesc si cateva observatii cu privire la Raportul final de management pentru Filarmonica ”Oltenia” intocmit de Gabriel Zamfir, avand ca referinta perioada 2017 – 2019 – document in care managerul Gabriel Zamfir a omis sa evidentieze achizitiile de servicii de promovare externa, in conditiile in care institutia dispune de propriul Serviciu de Organizare si Promovare Evenimente Culturale).

 

Dar sa recapitulam realizarile memorabile ale managerului Gabriel Zamfir, din septembrie 2017 si (pana) in prezent:

 

  1. A reusit sa deturneze misiunea si specificul activitatii Filarmonicii „Oltenia”, reorientand programele de concerte catre genul muzicii de divertisment facil si de spectacol folcloric. De altfel, Gabriel Zamfir este un pasionat „culegator” de folclor, implantand in programele de concert ale institutiei cantareti de muzica populara (Dinu Iancu-Salajanu, Emilia Dorobantu, Zorina Balan) si interpreti lautari la tambal (Giani Lincan). Folclorizarea culturii organizationale a Filarmonicii din Craiova este „marea” realizare a „vizionarului” strateg Gabriel Zamfir. Coroborat,

 

  1. Acest lucru nedemn de rangul si statutul unei filarmonici nu ar fi fost posibil fara suportul „moral” nemijlocit al liderului de sindicat Dorin Maciuca, manager interimar pana la „consacrarea” lui Gabriel Zamfir in functia de manager. De altfel, din septembrie 2017 Filarmonica este guvernata de „autoritatea” tandemului populist Maciuca-Zamfir, cel din urma nefiind nimic mai mult decat un pion usor manevrabil in directia protejarii intereselor sindicatului Filarmonicii „Oltenia”: concerte cu repertorii cat mai usoare, dirijori invitati cat mai „flexibili”, fara autoritate, obedienti si care sa nu „solicite” prea mult orchestra pe parcursul repetitiilor, program de studiu individual cat mai indelungat si rotatii cat mai frecvente pentru unii membri ai orchestrei, mai ales in vremuri de pandemie… intr-un cuvant: cat mai multi bani pentru cat mai putina

Zamfir Gabriel este „mostenirea culturala” a managerului interimar Maciuca Dorin. Zamfir Gabriel a desavarsit, in fapt, o serie de „reforme” ticluite de Maciuca Dorin in perioada interimatului. Cum se poate dispensa legal un manager de angajatii indezirabili? Raspunsul este unul singur: modifica organigrama sub pretextul “eficientizarii” activitatii institutiei. De altfel, la acest procedeu “ingenios” de ”purificare ideologica” s-a recurs inca din anii 1950 in nenumarate institutii publice din Romania, iar proaspatul castigator in 2017 al concursului de proiecte de management pentru Filarmonica „Oltenia”, Gabriel Zamfir, si l-a asumat pe deplin.

In situatia de fata, angajatele-problema ale caror posturi de conducere au fost “desfiintate” prin organigrama “reformatoare” se numesc Nedelcu Mihaela (fost Sef Birou Organizare), Negrea Iulia (fost Sef Birou Imagine) si Calugaru Niculina (fost Sef Birou Resurse Umane, in prezent ocupa postul de executie de economist in cadrul Serviciului Juridic, Resurse umane si Achizitii publice la Filarmonica “Oltenia”). In special spre a le umili intr-o maniera triumfala pe Nedelcu Mihaela si Negrea Iulia, proaspatul investit in functia de manager Zamfir Gabriel le-a oferit celor doua angajate ”restructurate” acelasi post: supraveghetor de sala. Postul ce urma a fi disputat de catre Nedelcu Mihaela si Negrea Iulia prevede studii medii si nicidecum studii superioare care sa reflecte nivelul pregatirii si experienta profesionala ale celor doua angajate in cadrul Filarmonicii ”Oltenia”. Subliniem faptul ca in fisa postului de supraveghetor de sala/studii medii de fapt sunt prevazute sarcini specifice activitatii de femeie de serviciu.

Este bine de stiut ca, pe tot parcursul activitatii profesionale desfasurate la Filarmonica “Oltenia”, la evaluarile anuale ambele angajate au obtinut punctajul maxim (in arhiva institutiei exista fisele de evaluare).

Mai grav, posturile de conducere ale doamnelor Nedelcu Mihaela si Negrea Iulia au fost desfiintate in absenta unui Raport de analiza a activitatii compartimentelor Filarmonicii „Oltenia” (analiza activitatii birourilor si serviciilor – sectia administrativ). Nu exista nici macar un Raport de evaluare (analiza) temeinica a activitatii profesionale desfasurate de Biroul Organizare Spectacole si Biroul Imagine sau orice alt document, pe baza caruia conducerea Filarmonicii sa propuna, sa recomande oficial, prin supunere la vot in Consiliul de Administratie, desfiintarea celor doua posturi de sef birou prin schimbarea organigramei institutiei. Din acest raport de evaluare ar fi trebuit sa rezulte, in scris, dovezi concrete ca cele doua birouri, prin sefii de birou, au adus prejudicii financiare sau de imagine, au subminat, au periclitat misiunea si activitatea profesionala ale Filarmonicii „Oltenia”.

Adevarul este ca, dimpotriva, atat Mihaela Nedelcu, cat si Negrea Iulia, se bucurau de respectul colaboratorilor si partenerilor Filarmonicii (redactii mass-media, institutii de invatamant, reprezentanti ai breslelor profesionale etc.), tocmai datorita devotamentului, seriozitatii si inaltei competente profesionale demonstrate consecvent pe parcursul anilor in care cele doua angajate si-au desfasurat activitatea de sef birou.

In sprijinul celor mentionate anterior stau incasarile remarcabile obtinute de Mihaela Nedelcu – sef Birou Organizare Spectacolelor din vanzarea biletelor la concertele saptamanale si la concertele extraordinare, aceasta gestionand excelent trei editii de spectacole desfasurate la Sala Polivalenta, unde Filarmonica a obtinut incasari record din vanzari bilete (2013 – 2015).

Se stie ca Mihaela Nedelcu a contestat in instanta decizia de desfiintare a postului de conducere pe care il detinuse, instanta nedandu-i castig de cauza (sunt incurcate caile justitiei in urbea noastra), iar Iulia Negrea si-a depus demisia (document prezentat in anexa):

Caracatita de la Filarmonica Oltenia Craiova : Coruptie si management defectuos la Filarmonica Oltenia Craiova 1

Caracatita de la Filarmonica Oltenia Craiova : Coruptie si management defectuos la Filarmonica Oltenia Craiova 2

 

  1. Scapand de cele doua angajate ingurgitabile, managerul Zamfir Gabriel organizeaza un simulacru de concurs pentru postul nou infiintat de sef Serviciu Organizare si Promovare Evenimente Culturale. Coincidenta sau nu, la acest concurs din martie 2018 s-a acceptat dosarul unui singur candidat care „intrunea” perfect conditiile „predictate” in cerintele din anuntul concursului. Persoana se numeste Titea Cosmina, este fina de cununie a unei alte „sefe” din Filarmonica „Oltenia”, si anume Albu Mihaela. Aceasta din urma, in calitate de consilier juridic a jucat un rol important in actiunea „Organigrama” comandata de managerul interimar Dorin Maciuca, iar pentru serviciile aduse noul manager Zamfir Gabriel i-a oferit doamnei Albu in dar un alt post nou infiintat, pe acela de sef Serviciu Juridic, Resurse Umane si Achizitii Publice. Evident, fara concurs, prin simpla numire. Reamintim si faptul ca Titea Cosmina nu este nimeni alta decat nora lui Ionel Titea, “Person of Interest” daca luam in considerare ca in vara anului 2017 Camera de Conturi Dolj a efectuat un control chiar la Filarmonica din Craiova. Sa recapitulam concluziile acelui control? La vremea aceea, Titea Ionel era Auditor Public Extern la Camera de Conturi Dolj. Acelasi Titea Ionel a detinut si functia de director economic al fostei Regii de Apa Craiova, companie atat de draga conducerii Primariei Craiova. In sfarsit, nora Titea Cosmina reprezinta garantul linistii si al „anestezierii” concluziilor oricarui control sau audit intreprinse la Filarmonica “Oltenia”. Experienta ei profesionala si atasamentul cultural fata de specificul activitatii unei filarmonici sunt nule, insa acest aspect nu a reprezentat un obstacol pentru managerul impostor sfatuit bine sa-si capete degraba prieteni, aliati influenti si protectori sus-pusi. Cum altfel s-ar putea aranja mai bine concluziile unui raport al Camerei de Conturi si „imblanzi” recomandarile acestuia?!

 

Despre acest subiect am relatat mai pe larg in articolul:

https://jurnaldecraiova.ro/caracatita-de-la-filarmonica-oltenia-craiova-concursul-organizat-in- luna-martie-2018-pentru-ocuparea-postului-vacant-de-sef-serviciu-organizare-si-promovare- evenimente-culturale/

Referinte media:

https://jurnaldecraiova.ro/asta-da-eficienta-pentru-gabriel-zamfir-face-publicitate-mancand-24- 650-lei-si-vinde-bilete-de-12-005-lei/

https://jurnaldecraiova.ro/publicitate-pentru-dinastia-zamfir-marca-madalina-balan-fost- consilier-parlamentar-psd/

https://jurnaldecraiova.ro/cine-organizeaza-alaturi-de-managerul-gabriel-zamfir-concertele-si- evenimentele-culturale-de-la-filarmonica-oltenia-craiova/

https://cvlpress.ro/10.06.2019/gabriel-zamfir-un-management-scandalos-la-filarmonica-oltenia/

https://jurnaldecraiova.ro/cine-l-a-ajutat-pe-managerul-zamfir-sa-organizeze-acele-grandioase- spectacole-de-la-sala-polivalenta-despre-care-s-a-auzit-chiar-si-in-canada/

https://jurnaldecraiova.ro/managerul-gabriel-zamfir-glont-in-cap-neindeplinirea-obiectivelor-din- proiectul-de-management/

https://jurnaldecraiova.ro/managerul-glont-in-cap-a-devenit-managerul-like/

https://m.adevarul.ro/locale/craiova/cum-reusit-filarmonica-craiova-vanda-doar-400-bilete- concert-placido-domingo-jr-directorul-relaxat-am-oferit-1200-invitatii- 1_5cf5e8a7445219c57e680138/index.html?fbclid=IwAR3ntSReORHfGcfmpN8ay1UqBPCfAp- crsXUUH7ptQufz_Tog8MXGqVTzA0

http://www.jurnalulolteniei.ro/2019/06/03/concert-de-3-miliarde-lei-pentru-laude-pe-facebook/

https://cvlpress.ro/31.05.2019/gabriel-zamfir-directorul-filarmonicii-oltenia-un-vector-de- imagine-al-psd-craiova/

https://www.gds.ro/Local/2019-05-31/directorul-glont-in-cap-de-la-filarmonica,-un-nou-scandal/

https://nzzas.nzz.ch/international/korruption-rumaenien-wer-anprangert-kann-job-verlieren- ld.1464147?reduced=true

https://www.gds.ro/Local/2019-01-07/inregistrari-penale-la-filarmonica-oltenia/

https://cvlpress.ro/28.12.2018/derapajele-unui-ins-ajuns-managerul-filarmonicii-oltenia/

https://cvlpress.ro/21.12.2018/afara-din-filarmonica-oltenia-gabriel-zamfir/

https://www.gds.ro/Actualitate/2018-12-22/managerul-filarmonicii-oltenia,-cel-care-cerea-un- glont-in-cap-mamelor-care-si-duc-copiii-la-proteste,-implicat-intr-un-nou-scandal-ba,- nesimtitule,-iesi-din-biroul-meu/

https://cultural.bzi.ro/amp/72023

https://www.gds.ro/Local/2018-09-18/directorul-filarmonicii-oltenia-in-centrul-unui-nou- scandal/

https://cvlpress.ro/07.05.2018/mai-mare-daraua-decat-ocaua-ce-a-mai-lipsit-ca-maria-tanase- symphonic-sa-fie-spectaculos/

https://cvlpress.ro/05.05.2018/bulversarea-managerului-gabriel-zamfir/

https://cvlpress.ro/03.05.2018/amnezie-temporara-sau-dezinformare-a-publicului-prin-omisiune- despre-maria-tanase-simfonic-din-nou/

https://www.gds.ro/Local/2018-08-20/gabriel-zamfir-directorul-filarmonicii-oltenia-nu-mi-e- frica-sa-dau-cu-pumnul-intr-un-inspector-itm/

https://cvlpress.ro/14.08.2018/europarlamentarul-marian-jean-marinescu-solicita-o-ancheta- privind-declaratia-directorului-filarmonicii-oltenia/

https://pressone.ro/dinastia-zamfir-din-craiova-firul-scurt-al-colaborarii-cu-puterea/

https://pressone.ro/ministrul-culturii-despre-managerul-filarmonicii-oltenia-ii-sugerez-demisia- de-onoare/

https://newsweek.ro/politica/directorul-filarmonicii-care-vrea-sa-impuste-mame-la-proteste- profesor-platit-din-bani-publici

https://3minute.net/filarmonica-cu-spectacole-de-balet/

https://3minute.net/plagiat-la-filarmonica-genoiu-indica-vinovatii/

https://www.gds.ro/Local/2017-10-31/noul-manager-al-filarmonicii-oltenia-acuzat-de-plagiat/

https://cvlpress.ro/04.10.2017/a-cantat-pe-toate-vocile-preot-artist-liric-politician-afacerist- profesor-azi-managerul-filarmonicii-oltenia/

Observații privind Raportul final de management pentru Filarmonica ”Oltenia”, întocmit de Gabriel Zamfir, având ca referință perioada 2017 – 2019:

Dincolo de precaritatea conținutului acestui document, reține atenția și faptul că nicăieri pe parcursul celor 68 de pagini nu se regăsește o minimă justificare a necesității achizițiilor publice efectuate de Filarmonica ”Oltenia” în anii 2018 și 2019.

Sursa: https://www.primariacraiova.ro/ro/posturi-publice-vacante-1/rezultat-evaluare-finala-a- managementului-la-filarmonicaquotolteniaquot-craiova.html

Mai mult, deși Gabriel Zamfir include în mod absurd, în Raportul final de management, numele unor parteneri media inexistenți (TVS, care și-a încetat emisia în 2012 și ”Adevărul de seară”, care nu mai apare din 2011), acesta omite să evidențieze ”generoasa” contribuție a unor beneficiari externi de servicii de publicitate plătită în anul 2018 de către Filarmonica ”Oltenia” la promovarea suplimentară a activității artistice.

 

Chiar dacă Filarmonica ”Oltenia” plătește lunar, din fonduri publice subvenționate de Primăria Municipiului Craiova, salariile angajaților de la Serviciul Organizare și Promovare Evenimente Culturale coordonați de un șef serviciu selectat ”special” în martie 2018 spre ”a eficientiza” activitatea de promovare a instituției, managerul Gabriel Zamfir a considerat că are nevoie de încă doi piloni de susținere a campaniilor de imagine, ”recrutați” de pe SEAP: EVOBRAND SRL (https://www.evobrand.ro/) și MAD-MEDIA-PRESS SRL (https://termene.ro/firma/32990720-MAD-MEDIA-PRESS-SRL).

 

În acest sens, este regretabil să constatăm că tocmai publicația https://oltenia24.ro/, produsă de MAD-MEDIA-PRESS SRL, nu este evidențiată expres de Gabriel Zamfir în Raportul final de management, în calitate de câștigătoare a două licitații de ”servicii de publicitate pentru evenimente culturale” (30. 08.2018 și 05.10.2018, cf. Anexa nr. 2) pentru care Filarmonica ”Oltenia” a achitat câte 10000 lei.

 

Cât despre EVOBRAND SRL, nici în acest caz managerul-strateg vizionar Gabriel Zamfir nu este tocmai recunoscător acestui colaborator extern, deoarece s-a sfiit să aducă la cunoștința craiovenilor că a plătit la data de 03.04.2018 nu mai puțin de 24650 lei, însemnând ”servicii de campanie publicitară pentru evenimentul ”Maria Tănase Symphonic”, conform ofertei primite” (a se consulta Anexa nr. 2).

Nu mai puțin interesante se dovedesc, din perspectiva modului în care Primăria Municipiului Craiova ”investește” banii publici prin intermediul instituțiilor din subordine, și alte servicii plătite de Filarmonica ”Oltenia” (adică de contribuabilii craioveni) în anii 2018 și 2019 (sonorizări evenimente, cazări hotel etc.).

Spre edificare, a se observa extrasele SEAP cu licitațiile din anii 2018 și 2019 (cf. Anexa nr. 2).

Anexa nr. 1:

Referințe media:

https://cvlpress.ro/03.05.2018/amnezie-temporara-sau-dezinformare-a-publicului-prin-omisiune- despre-maria-tanase-simfonic-din-nou/

3 mai 2018

https://m.adevarul.ro/locale/craiova/cum-reusit-filarmonica-craiova-vanda-doar-400-bilete- concert-placido-domingo-jr-directorul-relaxat-am-oferit-1200-invitatii- 1_5cf5e8a7445219c57e680138/index.html?fbclid=IwAR3ntSReORHfGcfmpN8ay1UqBPCfAp- crsXUUH7ptQufz_Tog8MXGqVTzA0

4 iunie 2019

https://jurnaldecraiova.ro/managerul-glont-in-cap-a-devenit-managerul-like/ 7 iunie 2019

https://cvlpress.ro/10.06.2019/gabriel-zamfir-un-management-scandalos-la-filarmonica-oltenia/ 10 iunie 2019

https://jurnaldecraiova.ro/cine-l-a-ajutat-pe-managerul-zamfir-sa-organizeze-acele-grandioase- spectacole-de-la-sala-polivalenta-despre-care-s-a-auzit-chiar-si-in-canada/

11 iunie 2019

https://jurnaldecraiova.ro/cine-organizeaza-alaturi-de-managerul-gabriel-zamfir-concertele-si- evenimentele-culturale-de-la-filarmonica-oltenia-craiova/

13 iunie 2019

https://jurnaldecraiova.ro/publicitate-pentru-dinastia-zamfir-marca-madalina-balan-fost- consilier-parlamentar-psd/

17 iunie 2019

https://jurnaldecraiova.ro/asta-da-eficienta-pentru-gabriel-zamfir-face-publicitate-mancand-24- 650-lei-si-vinde-bilete-de-12-005-lei/

27 iunie 2019

https://cvlpress.ro/30.12.2019/cum-au-fost-cheltuiti-o-parte-din-banii-publici-in-2019/ 30 decembrie 2019

Anexa nr. 2:

Achizitii SEAP Filarmonica … by Bogdan Ciurezu

Views: 1

STIREA TA - Dacă esti martorul unor evenimente deosebite, fotografiaza, filmeaza si trimite-le prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.