Pana pe 4 februarie esti invitat in Promenada Craiova să admiri mașini clasice wow, unele unicate în România. Acestea se remarcă prin designul lor distinctiv, atenția la detalii și materialele fine. Ele oferă confort și rafinament la cel mai înalt nivel, punând accentul pe performanță, lux și exclusivitate.
Românești sau internaționale, bijuteriile vor fi expuse pe galerie, la parter, pe galerie. Mai mult, alături de prietenul nostru Mașinistul, pregătim tururi ghidate în fiecare weekend (S-D), între 14:00 și 18:00, pentru toți cei care vor să afle și mai multe despre fiecare model.
▪ ▪ ▪ Participarea la tururile ghidate se face pe bază de înscriere printr-un mesaj privat pe pagina de Facebook și pagina de Instagram @Masinistul . ▪ ▪ ▪
Nu rata o super expoziție! Peste 10 modele care te vor captiva sunt gata să îți facă pozele și video-urile de pe rețelele sociale și mai cool. Printre ele:
? BMW Serie 8 (E31)
Disponibilă inițial doar în versiunea 850i, BMW Seria 8 era o mașină greu de ignorat. Motorul V12 era o operă de artă, iar printre dotări se numărau și câteva premiere în industria auto – scaunele, volanul și oglinzile nu doar că se puteau regla electric, dar configurația postului de conducere putea fi memorată. Suspensia era controlată electronic, iar tracțiunea și stabilitatea erau și ele vegheate de unul dintre multiplele calculatoare de la bord. În plus, combinația dintre fața de supercar, cu faruri escamotabile, și spatele masiv, cu umeri lați, unite de o deschidere amplă a gemurilor laterale, care erau lipsite de un montant B, făceau din Seria 8 o apariție foarte dezirabilă.
? Ford Thunderbird
Lansat în 1955 ca un răspuns la Chevrolet Corvette, Ford Thunderbird a fost ca o gură de aer proaspăt în peisajul automobilistic american din anii `50. Ieșind în evidență prin designul său suplu și dimensiunile compacte în raport cu automobilele care navigau pe șoselele de peste Ocean în acei ani, noul produs Ford era un „personal car” sportiv, elegant, cu capotă lungă și spate scurt, întocmai pe gusturile clienților de roadstere europene. Iar spre deosebire de Corvette, pe care l-a și depășit dureros la vânzări, avea sub capotă un V8 de 200 CP, numai bun pentru a oferi performanțele așteptate de clienți.
? Fiat 500
Cinquecento sau 500 este, alături de paste, pizza, espresso, tiramisu, gelato și, nu în ultimul rând, scuterele Vespa, unul dintre simbolurile Italiei. A fost lansat în 1957, într-o perioadă în care țara încă se resimțea puternic după cel de-al Doilea Război Mondial, oferindu-le italienilor un automobil accesibil, ușor de condus, fiabil și economic. Creația inginerului italian Dante Giacosa, Fiat 500 era un produs ingenios, care oferea spațiu pentru doi adulți, doi copii, plus bagajele aferente, într-o caroserie care de doar 3 metri lungime. Plafonul din material textil era o dotare standard, oferind ieșire de siguranță în caz de accident. Motorul amplasat în spate avea doar doi cilindri și o cilindree de 479 cmc – valoare rotunjită la „500” pentru denumirea mașinii.
? Dacia 1300
A fost un produs licențiat de la constructorul francez Renault, după ce acesta a câștigat concursul organizat de statul român în 1966 cu proiectul Renault 12 – aflat în acel moment în proces de proiectare și programat să debuteze în 1969. Construcția uzinei de la Colibași a fost finalizată în 1968, iar până la debutul Daciei 1300 a fost introdus în producție un model intermediar: Dacia 1100, un produs licențiat după modelul Renault 8, asamblată cu piese predominant franțuzești între 1968 și 1972.
Prezentarea oficială a Daciei 1300 a avut loc pe 23 august 1969, cu ocazia paradei socialiste de la București. Renault 12 a debutat în octombrie, la Paris, marcând o practică neobișnuită și, cel mai probabil, o încălcare a contractului de licență: copia licențiată din România a avut o apariție publică înaintea originalului.
? ARO M461
Performanțele foarte bune în condiții grele de teren, dar și robustețea motorului și consumul redus al acestuia au făcut ca M461 să devină un model exportat în 32 de țări de pe patru continente, mai mult de jumătate din producția totală de 80.233 de exemplare fiind vândute peste hotare.
Pentru a îmbunătăți atractivitatea modelului la export, M461 a primit sigla ARO începând cu 1969, ocazie cu care a obținut și câteva îmbunătățiri: semnalizatoare dreptunghiulare, instrumentar de bord revizuit, scaune mai confortabile, capac peste bușonul de alimentare, alternator în loc de dinam și alte câteva ameliorări de ordin tehnic. Exemplarele produse în ultimii ani au primit denumirea M461 C.
Views: 0