Coca-Cola a anuntat ca suspenda publicitatea de pe retelele de socializare, la nivel mondial, timp de cel putin 30 de zile, in contextul presiunilor tot mai mari puse asupra platformelor de social media de a elimina continutul care incita la ura.
„Nu exista loc pentru rasism in lume si nu exista loc pentru rasism pe retelele de socializare”, a declarat presedintele si CEO-ul Coca-Cola, James Quincey, citat de BBC.
El a cerut „o mai mare responsabilitate si transparenta” din partea companiilor de socializare..
Coca-Cola a precizat totusi ca nu se alatura boicotului oficial lansat de alte companii, ci este vorba de o masura proprie, a transmis CNBC. „Pauza de pe platformele de socializare” la nivel global va ajuta compania sa „reevalueze politica de publicitate pentru a determina daca este nevoie de o revizuire”, a mentionat James Quincey.
Reactia Coca-Cola vine dupa ce Facebook a promis ca va eticheta postari potential daunatoare sau inselatoare.
De asemenea, fondatorul Mark Zuckerberg a declarat ca Facebook va interzice publicitatea care contine afirmatii de tipul „persoane dintr-o anumita rasa, de o anumita etnie, nationalitate, religie ori casta, orientare sexuala, identitate de gen sau statut de imigrant” reprezinta o amenintare pentru altii.
Organizatorii campaniei #StopHateforProfit, care acuza Facebook ca nu a facut suficient pentru a opri discursul de ura si dezinformarea, au spus ca „un numar prea mic de modificari” au fost facute.
Peste 90 de companii au suspendat publicitatea in sprijinul #StopHateforProfit.
Anuntul Coca-Cola vine la scurt timp dupa ce trei marci – Dove, Ben & Jerry’s si Hellmann’s – ale unui alt mare gigant, Unilever, au suspendat de asemenea achizitiile de publicitate pe Facebook, Instagram si Twitter pana la cel putin 31 decembrie 2020.
Views: 0