COMUNICAT DE PRESA referitor la activitatile potentiale ale strategiei necesare pentru cresterea gradului de ocupare si mobilitate in zona transfrontaliera, in domeniul juridic, in cadrul proiectului ”Cross-Border Partnership for Training and Labour mobility in the Juridical field”, Cod proiect 16.4.2.023, Cod sistem ROBG-162

0

COMUNICAT DE PRESA referitor la activitatile potentiale ale strategiei necesare pentru cresterea gradului de ocupare si mobilitate in zona transfrontaliera, in domeniul juridic, in cadrul proiectului ”Cross-Border Partnership for Training and Labour mobility in the Juridical field”, Cod proiect 16.4.2.023, Cod sistem ROBG-162 1Baroul Dolj (in calitate de beneficiar) si Baroul Vidin (in calitate de partener) implementeaza in perioada 05.04.2017 – 04.10.2018 proiectul ”Cross-Border Partnership for Training and Labour mobility in the Juridical field”, Cod proiect 16.4.2.023, Cod sistem ROBG-162.
Una din activitatile proiectului este realizarea unei strategii comune privind ocuparea si mobilitatea in zona transfrontaliera, in domeniul juridic. Aceasta strategie va avea la baza rezultatele studiului comun privind formarea, ocuparea si mobilitatea in zona transfrontaliera, in domeniul juridic.
Obiectivul general al strategiei este atingerea unui nivel sustenabil de ocupare a fortei de munca in domeniul juridic, in judetul Dolj si Districtul Vidin, sustinut de competitivitate economica, coeziune sociala, dezvoltare durabila, oportunitati egale si nediscriminare precum si de egalitate de sanse intre barbati si femei.
Membrii echipei de implementare a proiectului au implementat un proces de consultare cu institutii relevante din Romania si Bulgaria pentru identificarea directiilor de actiune necesare pentru cresterea gradului de ocupare si mobilitate in zona transfrontaliera, in domeniul juridic.
Astfel, in cadrul procesului de consultare, au fost explorate urmatoarele potentialele activitati ale strategiei necesare pentru cresterea gradului de ocupare si mobilitate in zona transfrontaliera:

    1. Campanii de promovare pentru sustinerea beneficiilor unei potentiale emigrari in scopul angajarii in munca in randul absolvetilor specializarii drept si a practicienilor in domeniul juridic, din Judetul Dolj si Regiunea Vidin
    2. Activarea unei platforme bilingve romano-bulgara pentru afaceri si cooperare transfrontaliera
    3. Actiuni de mediere pe piata internationala a fortei de munca pentru absolvetii specializarii drept si a practicienilor in domeniul juridic, din Judetul Dolj si Regiunea Vidin
    4. Organizarea unui targ bi-anual de job-uri si parteriate transfrontaliere, care sa se desfasoare o data pe an in judetul Dolj si o data in regiunea Vidin si care sa promoveze ofertele de parteriate si de job-uri ale institutiilor publice si private din cele doua regiuni
    5. Campanii de promovare pentru sustinerea beneficiilor unei potentiale emigrari in regiunea Vidin in scopul angajarii in munca in randul absolvetilor specializarii drept si a practicienilor in domeniul juridic din judetul Dolj
    6. Editarea unei liste in limbile romana-bulgara-engleza cu principalele institutii publice si private din judetul Dolj si regiunea Vidin, care sa cuprinda datele de contact si obiectul de activitate a acestora
    7. Realizarea unui ghid de angajabilitate in Bulgaria, pentru cetatenii romani si a unui ghid de angajabilitate in Romania, pentru cetatenii bulgari.
    8. Organizarea unor sesiuni de informare pentru angajatori privind beneficiile angajarii personalului cu studii juridice absolvite in statul vecin
    9. Campanii de promovare pentru descrierea beneficiilor angajarii in domenii conexe pentru absolventii specializarii drept
    10. Organizarea de cursuri de limba bulgara pentru cetatenii romani
    11. Organizarea de cursuri de comunicare, negociere si mediere pe piata fortei de munca pentru absolventii de studii juridice din judetul Dolj si Regiunea Vidin
    12. Organizarea unui master in domeniul drept destinat dezvoltarii cooperarii transfrontaliere
    13. Lansarea unor pachete salariale atractive de catre angajatorii din Dolj si Vidin care sa implineasca asteptarile financiare ale potentialilor angajati in domeniul juridic
    14. Editarea unui document continand principalele acte legislative in domeniul dreptului transfrontalier
    15. Campanie de informare pentru studentii si practicienii in domeniul juridic privind oportunitatile oferite de piata fortei de munca din judetul Dolj, respectiv regiunea Vidin
    16. Organizarea de scoli de vara pentru dezvoltarea cunostintelor juridice in domeniul dreptului transfrontalier
    17. Infiintarea unui portal de job-uri/platforme de recrutare on-line destinat(a) oportunitatilor de pe piata fortei de munca din regiunea transfrontaliera Dolj-Vidin
    18. Organizarea de cursuri de perfectionare in vederea consolidarii cunostintelor in domeniul dreptului transfrontalier.

Proiectul este finantat in cadrul Programului INTERREG V-A Romania-Bulgaria (program finantat de UE din Fondul European de Dezvoltare Regionala), Axa Prioritara 4 „O regiune calificata si incluziva“, Obiectivul Specific „Incurajarea integrarii zonei transfrontaliere in privinta ocuparii si mobilitatii fortei de munca“.
Valoarea totala a proiectului este de 430.114,34 Euro, din care sprijinul acordat de catre Uniunea Europeana este in valoare de 365.597,19 Euro, iar contributia de la bugetele de stat ale Romaniei si Bulgariei este in suma de 55.914,86 Euro. Contributia proprie a partenerilor de proiect este de 8.602,29 euro.
Mai multe informatii referitoare la activitatile proiectului pot fi obtinute online de pe site-ul proiectului, www.JurisCBP.ro, site-ul Baroului Dolj, www.barouldolj.ro sau personal de la cele doua centre juridice transfrontaliere.

Views: 0

STIREA TA - Dacă esti martorul unor evenimente deosebite, fotografiaza, filmeaza si trimite-le prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.