„În lumina recentelor evenimente legislative propuse de Uniunea Europeană, care vizează reglementarea și recunoașterea drepturilor angajaților care lucrează prin intermediul platformelor digitale, taximetriștii români se confruntă acum cu o amenințare gravă, reprezentată de invazia firmelor de ride-sharing precum Uber, Glovo, Tazz și Bolt.
Uniunea Europeană, sub pretextul îmbunătățirii condițiilor de muncă pentru angajații care lucrează pe platforme digitale, dorește să îi forțeze pe aceștia să intre în rândul muncitorilor cu normă întreagă, înlăturând astfel modelul de muncă flexibilă pe care aceștia îl preferă și pe care l-au adoptat în mod liber. Această acțiune amenință să distrugă nu doar locurile de muncă ale taximetriștilor independenți, ci și tradiția sectorului de transport autohton.
De-a lungul timpului, taximetriștii noștri au fost garanția siguranței și confortului în transportul public. Ei nu doar că au oferit servicii de calitate, dar au și plătit taxe și impozite, contribuind la dezvoltarea economică și la bunăstarea societății noastre.
În contrast, companiile de ride-sharing au fentat sistematic obligațiile fiscale, creând un prejudiciu imens bugetului de stat și aducând o concurență neloială taximetriștilor români. Firmele de ride-sharing nu contribuie la economia românească în același mod ca taximetriștii. Ei nu plătesc taxe și impozite la fel de mult ca taximetriștii, iar profiturile lor pleacă în străinătate, în loc să rămână în România.
Este inacceptabil ca aceste companii să funcționeze într-un cadru lipsit de transparență și responsabilitate, profitând de lacunele legislative pentru a-și promova interesele proprii. Taximetriștii români merită respectul și sprijinul comunității, iar autoritățile trebuie să ia măsuri ferme pentru a proteja această profesie vitală pentru economia națională.
Prin urmare, mă alătur apelului taximetriștilor și cer autorităților române să acționeze în interesul cetățenilor și al economiei locale. Este momentul să punem capăt acestei „mici jungle” create de firmele de ride-sharing și să readucem respectul și recunoașterea cuvenită profesiei de taximetrist. De asemenea, solicit controale amănunțite asupra companiilor de ride-sharing pentru a se verifica respectarea legislației fiscale și a muncii. Îmi doresc o Românie în care munca cinstită și sacrificiul personal sunt apreciate și recompensate, nu subminate de interesele corporatiste străine.
Solidaritatea națională este arma cea mai puternică în fața acestor provocări, iar împreună vom învinge asaltul asupra valorilor noastre și vom proteja drepturile și bunăstarea angajaților români!”, se mentioneaza in comunicatul emis de deputatul Daniel Gheba.
Views: 0
De cand Glovo si Tazz este ride sharing ?
Pana la 22 de ani am circulat cu taxiul si autobuzul dupa care mi-am cumparat masina. Stiti de cate ori am primit bonul fiscal de la taximetrist ? niciodata asa ca cine fura pana la urma ?
Firmele de ride-sharing angajeaza soferii si avem carte de munca si platim taxele la stat dupa salariu, ceea ce taximetristii nu prea fac, orele de lucru sunt verificate in permanenta de ITM si daca depasim orele suntem amendati, ceea ce la taximetristi nu se intampla, avem mai mult de lucru care suntem pe ride-sharing decat taximetristii, intradevar, dar cu tarif mai mic decat ei, costuri mai mari ca si ei si la noi banii sunt toti impozitati de stat, chiar daca vrreun sofer de ride-sharing nu isi incaseaza bonul, bonul oricum se genereaza automat si pe aplicatie si se impoziteaza banii. Multi dintre cei care fac astfel de reportaje, majoritatea se plimba cu ride-sharing. Vreti sa faceti un bine taximetristilor, circulati cu ei, nu va obliga nimeni sa mergeti cu ride-sharing, problema ii ca la cate magarii fac taximetristii si cate aplicatii au si cum te plimba ei, nu vreti sa mergeti cu ei.
Cine au fost inainte? Taximetristii sau transportul alternativ ? Taxi-urile, bineinteles. De ce nu mai au clienti taxi-urile ? De aici trebuie pornita discutia, domnule deputat Gheba ! Pe cine incercati sa prostiti cu argumentele dvs, mincinoase ? Un client care a mers cu transpotul alternativ, in viata lui nu o sa mai ia taxi-ul. Intrebati-va, de ce ? Pentru ca au masini vechi, urat mirositoare, canapele care lucesc ( nu pt ca sunt curate), masini care zdrangane din toate oasele, soferi necivilizati, needucati, neimbracati, care fumeaza in masina peste client, soferi care iti impun pretul cursei dupa bunul sau plac, care nu dau bon fiscal, care te invart tot orasul ( mai ales strainii), soferi care te jignesc, care sunt tafnosi, etc., etc. Intelegeti dle deputat de ce nu mai au clienti taximetristii ? De ce au plecat clientii catre transportul alternativ ? Uite, de aia sau mai bine zis, de aceea !
E fals ce spui și o știi prea bine. Prețul, mai exact reducerile pe care le primiți de la platforme, asta face de fapt diferența.
Domnule deputat, cunoști constituția? De ce nu îmi dai voie să muncesc? Am srl,plătesc impozit pe venit, plătesc tva intracomunitar, plătesc itp la mașini la 6 luni,casă de marcat fiscale,asigurare de persoane și bagaje, RCA, la fel ca taxi?!? O dați cu patriotismul, „pleacă banii din România „, dar banii de la benzină unde se duc,la buget, sau în buzunarele OMV,LUKOIL, încasările de la KAUFLAND, CARREFOUR, LIDL??? Acolo nu mai suntem patrioți!?!,!? De ce nu sunteți de acord cu sistemul concurențial i taxi??? Aaa,se duce monopolul deținut de câteva firme de taxi?????
Totuși diferențele de preț nu sunt ca cele între platforme și taxi.