Lucrările la Drumul Expres DX12 Craiova – Pitești avansează în ritm susținut, în special pe Tronsonul 2 de circa 40 de km pe care lucrează asocierea românească de companii condusă de UMB. Progresul fizic este unde la circa 63%, anunță Asociația Construim România care a publicat un video din dronă cu întreg tronsonul.
„Antreprenorul, UMB (SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade), a ajuns la un progres fizic execuție de 67% și cel financiar de 32% pe cei aproape 40 de km de drum expres”, informează Asociația Construim România care publică un video realizat din dronă cu întreg Tronsonul 2 care începe dinaintea de Balș și se termină după Slatina.
Constructorul are propria fabrică de grinzi în șantier: Din 869 de grinzi necesare, a produs deja 437
CNAIR a publicat la rândul său o serie de date și cifre legate de construcția Tronsonului 2, precum și imagini cu fabrica de grinzi a constructorului UMB ce se regăsește în șantier.
„Pentru execuția Tronsonului 2 al Drumului Expres Craiova – Pitești, vor fi realizate 34 de structuri. Acestea vor avea 869 de grinzi care presupun:
– peste 20.000 metri³ de beton,
– peste 3.200 tone oțel beton,
– lungimi între 12 – 40 metri,
– înălțimi între 60 – 200 centimetri,
– peste 1.800.000 metri de toron.
Lungimea totală a acestor grinzi depășește 32.000 metri.
Grizile sunt realizare în fabrica de grinzi a antreprenorului, aflată în șantier. Până acum au fost realizate 437 de grinzi.”
Tronsonul 2: Balș – Slatina
Lungime: 39,85 km
Constructor: UMB – Tehnostrade – SA&PE Construct
Valoare: 1.45 miliarde lei (fără TVA)
Contract semnat: decembrie 2018 (lucrări începute în mai 2019)
Termen de finalizare: Q4 2021
Licitațiile pentru cele 4 loturi aferente drumului expres Craiova – Pitești au fost lansate încă din iulie 2017, dar doar Tronsoanele 1 și 2 au fost până acum contractate. Tronsoanele 3 și 4 au fost contestate, iar procedura lansată de CNAIR a fost infirmată în instanță încă din 2018. Cele două au fost relicitate, iar căștigătorul la licitație a venit la finalul lunii iunie – UMB. Contractele au fost semnate în septembrie 2020, dar pentru unul dintre tronsoane instanța de judecată a decis recent revizuirea deciziei CNAIR.
Pentru tronsoanele 1 și 2, CNAIR a semnat contractele de la finele lui 2018, iar din mai 2019 au început primele lucrări pe șantier.
Tronsonul 1 (17,7 km) este executat de către italienii de la Tirrena Scavi pentru circa 76 de milioane de euro, iar Tronsonul 2 (39,85 km), care va ocoli și orașele Balș și Slatina, este construit de asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL pentru circa 309 milioane de euro. Cele trei contracte au termen 12 luni pentru proiectare și apoi 24 de luni pentru execuție.
Views: 0