Avem ceva in exclusivitate pentru cei care citesc acest ziar online si cu aceasta ocazie vreau sa ii multumesc in mod deosebit domnului Alin Mihaita Goga care ne-a raspuns la intrebarile puse si chiar ne-a pus la dispozitie unele documente care urmeaza sa fie prezentate . RAT Craiova a fost condusa doar 6 luni de catre Alin Mihaita Goga dar destul cat sa putem sa realizam la cativa ani distanta unele conexiuni care din pacate nimeni nu a avut curajul sa spuna ..
Pentru a ne familiariza cu acest interviu facem precizarea ca Alin Mihaita Goga a fost numit Director la RAT Craiova pe 10 iulie 2012 prin Dispozitia nr.193 a Primarului Municipiului Craiova . Acesta a luat locul unui actual consilier local , Marinel Florescu care a demisionat la acea perioada ..
Jurnal de Craiova : In 2010, in cadrul unui material difuzat de postul PRO TV a-ti spus : „Daca lumea ar sti în realitate cum se cheltuiesc banii publici si cat de prost sunt administrati, ne-ar împusca ca pe caini la gard, deci asta este adevarul“. Cum a fost pentru dumneavoastra prima luna in cadrul RAT Craiova ?
Alin Mihaita Goga : Este adevarat ca, in anul 2010, in cadrul emisiunii „Romania te iubesc” am spus ca „daca lumea ar sti în realitate cum se cheltuiesc banii publici si cat de prost sunt administrati, ne-ar împusca ca pe caini la gard, deci asta este adevarul”, iar datele ulterioare, PUBLICE, au confirmat ca ceea ce am spus era, din nefericire FUNDAMENTAT si gestiunea publica a banilor publici este, in fapt, UN JAF GENRALIZAT!!!!
Prima luna in cadrul RAT Craiova a fost una de acomodare si analiza „swot” asupra firmei, incepand cu situatia juridica (forma de organizare ca REGIE AUTONOMA), analiza starii economice deplorabile, asupra activelor societatii, etc… Ca in orice societate, am descoperit si plusuri si minusuri…Atunci regia era intr-o situatie cu atat mai delicata cu cat linia de tamvai era in reabilitare, dupa cum bine cunoasteti si oamenii erau pe „neproductivi”, veniturile regiei fiind serios afectate…Intr-o prima etapa, in acord cu Primaria Craiova, am decis (si din motive economice, dar si ca urmare o unei solicitari a acesteia) renuntarea la autobaza din strada Gerota, care era intr-o stare tehnica deplorabila si necesita mari investitii pentru o functionare normala. Erau absolut necesare si NU s-au realizat nici pana azi, modernizarea statiei de transformare de la Patria care duce la dese intreruperi ale alimentarii cu energie a liniei de trmavai, modernizarea statiei de spalatorie tramavaie, spalatorie autobuze, respectiv vopsitorie tramvaie, vopsitorie autobuze, CARE FUNCTIONEAZA ILEGAL, organelor de mediu declarandu-se ca sunt INCHISE!!!! Mai mult, in administrarea sau propriretatea regiei existau active EXTREM de valoroase, care puteau produce venituri semnificative si a caror valorificare INTENSIVA SI EFICIENTA o propusesem eu (stalpii de iluminat pentru publicitate outdoor, statiile de tramavai unde, desi RAT-ul le ingrijeste si are cheltuieli pentru ele, alte firme le folosesc FARA niciun ban, ceea ce constituie concurenta neloiala, iar eu propusesem, ASA CUM ESTE LEGAL, emiterea de facturi catre asemenea firme, in vederea acoperirii IN COMUN a cheltuielilor de intretinere, spatiile comerciale EXTRAORDINARE, mari si bine amplasate de langa actualul KFC). In loc sa existe peste 800 de salariati, din care un numar URIAS de personal TESA raportat la numarul de autobuze, IN ACORD cu sindicatul de la RAT Craiova, propusesem reducerea numarului de personal de la 780 de persoane la circa 600, pentru a eficientiza activitatea regiei…
Jurnal de Craiova : In scurta perioada a-ti reusit sa porniti un proiect de reabilitare al flotei de transport . Care a fost viziunea dumneavoastra ? Ce are nevoie Craiova din punct de vedere al transportului in comun si ce au reusit sa schimbe de cand numai sunteti director ?
Alin Mihaita Goga: In perioada de 6 luni de zile cat am stat la RAT Craiova, fiind numit pe data de 10 iulie 2012 prin Dispozitia nr.193 a Primarului Municipiului Craiova si pana in 31 Ianuarie 2013 am facut urmatoarele:
1. Curtea regiei, care era MIZERABILA, cu munti de gunoaie in spatele acesteia, a fost curatata, si placata cu palcile rezultate din desfiintarea vechii cai de rulare a tramvaiului, am astupat gropile din curte, inadmisibile, dandun aspect intretinut si curat acesteia caci, in opinia mea, cine nu e in stare sa isi faca curat acasa nu e in stare sa fac ordine nici in alta parte;
2. Am infiintat IMPREUNA cu sindicatul societatii, o noua societate pentru externalizarea unior activitati (publicitatea de pe stalpi, activitatea comerciala din statiile de autobuz, exploatarea spatiilor comerciale din centrul Craiovei, etc) si a unor salariati, in vederea reducerii imensului buget de salarii si redirectionarea surselor catre INVESTITII;
3. Am demarat, IMPREUNA cu Primaria Craiova, Universitatea din Craiova si cu parteneri privati, un proiect de reabilitare a depoului de tramvai, unde, pe baza unei inventii romanesti, urmau sa se modernizeze si realizeze tramvaie, riscul fiind al investitorilor privati, dar regia se alegea cu TOT depoul modernizat PE BANI EUROPENI, acesta fiind aprobat la finantare de catre MFE in anul 2014, pentru o suma de circa 2 milioane de euro, la acest proiect renuntand PERSONAL, domnul senator Radu Preda…din cate stiu, la cererea Primariei Craiova, desi, la demararea lui, chiar Primaria Craiova ceruse RAT-ului implicarea in acest proiect;
4. Intocmirea unui caiet de sarcini PROFESIONIST pentru achizitia a 50 de autobuze de catre regia craioveana;
5. Proiectul de transformare IMEDIATA a regiei in societate comerciala, din motive juridice si de accesibilitate la finantari, lucru realizat dupa circa 18 luni in timpul mandatului domnului Sorin Manda, fratele presedintelui PSD Dolj, senatorul Claudiu Manda, cel care l-a si promovat ulteiror pe acesta in calitatea de ADMINISTRATOR al Municipiului Craiova;
6. Planul de afaceri pentru perioada pana in anul 2020 (pe care vi-l voi trimite spre analiza) care, daca ar fi fost urmat, ar fi realizat o IMPORTANTA dezvoltare pentru Craiova si o baza pentru depasirea de catre Craiova a starii de impotenta economica in care se zbate de 28 de ani…
Jurnal de Craiova : In afara proiectului de reabilitare ce alte proiecte a-ti vrut sa fie puse in aplicare ?
Alin Mihaita Goga : Proiectul de reabilitare a tramvaielor, in regie proprie a fost inceput tot de mine, la plecarea mea, primul tramvai mai trebuia DOAR colantat, dar „meritul” a fost al domnului senator Radu Preda, cel care, dupa ce a ANGAJAT circa 100 de persoane la RAT Craiova, membri PSD, si a blocat mai mult de 6 luni acest proiect, a facut colantarea tramvaielor cu firma domnului Ionut Parvulescu, fostul purtator de cuvant al primarului Lia Olguta Vasilescu si actual consilier al domnului senator Claudiu Manda la Comisia de Control a SRI… Am detaliat mai sus proiectele si, asa cum am mentionat, va voi pune la dispozitie proiectul de Plan de afaceri al RAT Craiova, aprobat de Consiliul de Administratie al regiei si inaintat catre analiza primariei.
Jurnal de Craiova : Anul trecut au fost „reabilitate” tramvaiele . Costurile au fost unele foarte mari . Din punctul dumneavoastra de vedere care este costul real al unui tramvai „colantat” ?
Alin Mihaita Goga : Costul unui tramvai colantat, trebuia sa fie in jur de circa 8-10 mii de euro, asa cum rezultase din analiza economica a referatului supus mie spre aprobare si aprobat de mine, asta dupa ce primsem oferte de reconditionare, e adevarta INTEGRALA a tramvaielor de la firme specializate din tara, care erau de ordinul unor sute de mii de euro pentru fiecare tramvai…A fost meritul domnului Cristian Nicorescu, seful depoului de tramvai si a minunatilor profesionisti de acolo pentru indeplinirea acestui proiect, cu atat mai necesar cu cat, oricum, oamenii erau practic in somaj tehnic si ii plateam degeaba…
Jurnal de Craiova : In RAT Craiova sunt interese iar clasa politica mereu a dorit sa se implice . Unde sunt bani multi sunt si interese mari . Care au fost oamenii care nu au dorit sa va desfasurati activitatea de director al RAT Craiova ?
Alin Mihaita Goga : NIMENI nu m-a dorit de fapt, dupa chiar PRIMA luna la RAT Craiova…eu NU angajam oameni de la partid, eu nu faceam caiete de sarcini SERVITE pentru firma Solaris, eu NU dadeam autobuzele regiei FARA bani pentru activitati „artistice, de partid”, EU STATEAM TOT TIMPUL LA BIROU,nu la partid, eu NU eliberam masinile „arestate” pe baza de „telefon” si interventii , faceam proiecte si aratam cum se poate reusi, iar in 6 luni de zile, pe fondul unei finantari MEDIOCRE din parte Primariei Craiova, am indeplinit TOTI indicatorii de performanta economica, ba i-am si depasit si AM REDUS PIERDEREA REGIEI, de la peste 1,6 milioane de lei la sub 300 de mii de lei…si asta cred ca spune TOTUL!
Views: 18