In perioada 25-29 martie 2019, Liceul ”Voltaire” din Craiova va fi gazda celei de a doua reuniuni din cadrul proiectului de schimb interscolar intitulat „Educated and Active Citizenship”, nr. 2018-1-PT01-KA229-047535_4, LTTA “READING THE NOVELS – SCENARIO”, finantat de Uniunea Europeana, prin Programul Erasmus+, Actiunea cheie 2.
Obiectivele proiectului vizeaza dezvoltarea abilitatilor de lectura, stimularea creativitatii, motivarea pentru descoperirea literaturii nationale prin metode de predare transcurriculare, schimbul de experienta si bune practici prin cooperare europeana.
In prima zi a manifestarilor, luni 25 martie, delegatiile din cele sase tari partenere (Romania, Italia, Portugalia, Turcia, Grecia, Spania), alcatuite din 27 de elevi si 10 profesori coordonatori, vor vizita unitatea de invatamant si vor asista la un program cultural-artistic propus de catre elevii si profesorii liceului gazda.
Tot luni vor avea loc activitati de spargere a ghetii, care sa le permita membrilor echipajelor tarilor partenere sa se cunoasca mai bine si sa impartaseasca experiente pozitive, pentru a putea, mai apoi, sa contureze urmatoarele axe strategice pentru activitatile ce urmeaza a fi derulate in timpul vizitei in Romania.
Dupa un popas la sediul Primariei Municipiului Craiova, cea de-a doua parte a zilei va fi destinata unei ”vanatori de comori” in Centrul Vechi; prin intermediul acestei activitati recreative si incitante in acelasi timp, participantii vor intra in contact cu literatura romaneasca si cultura Craiovei.
Ziua de marti, 26 martie, va debuta cu o vizita la Muzeul de Etnografie ”Casa Baniei”, urmata de conferinta ”Literatura, stereotipii si identitati”, desfasurata la Muzeul Olteniei, Sectia de Istorie si Arheologie in cadrul careia fiecare echipaj va trebui sa prezinte un scriitor national si o opera reprezentativa a acestuia. In urma acestei activitati, vor lua cuvantul si elevii din cele sase tari, nuantandu-si prezentarile cu materiale video sau dramatizari prin care sa fie abordate texte definitorii pentru literatura spatiului cultural pe care il reprezinta.
Dupa-amiaza celei de-a doua zi va fi sub semnul jocului si, in acest sens, membrii echipajelor vor participa la activitati in aer liber, in Parcul ”Nicolae Romanescu”. Seara va fi destinata incursiunii in cultura tuturor tarilor participante, intrucat se va organiza o seara interculturala cu produse traditionale acompaniate de muzica specifice teritoriilor reprezentate, valorificandu-se astfel traditiile fiecarei tari.
Miercuri si joi, 27 si 28 martie, va fi organizata o vizita de studiu intitulata ”Pe urmele scriitorilor romani”, vizita care va imbina descoperirea monumentelor cu valoare patrimoniala cu identificarea reperelor din literatura romana si prin intermediul carora oaspetii vor intra in contact cu mitul, istoria si cultura tarii noastre. Este vorba despre Castelul Bran, Castelul Peles din Sinaia si Casa Memoriala ”Cezar Petrescu” din Busteni, puncte de reper pentru identitatea noastra nationala.
Vineri, 29 martie, cu incepere de la ora 9:30, delegatiile vor fi din nou prezente la Liceul ”Voltaire” din Craiova, acolo unde vor asista la secvente didactice, din timpul orelor de curs, pentru acumularea de experiente formative si pentru un schimb eficient de bune practici.
De asemenea, membrii echipelor de proiect vor participa la workshopul “Let’s draw our feelings”, urmat de o expozitie in care vor fi prezentate postere sau colaje care ilustreaza un text din literatura fiecarei tari. Dupa evaluarea lucrarilor expuse, va avea loc intalnirea de proiect a partenerilor, in cadrul careia se vor trage concluziile reuniunii transnationale.
Prin intermediul programului ERASMUS+ „Educated and Active Citizenship”, echipajele tarilor partenere urmaresc sa popularizeze la nivelul intregii comunitati europene numele unor personalitati cultural-artistice care reprezinta puncte de referinta in literatura fiecarei natiuni, motiv pentru care se are in vedere promovarea unor scrieri cu potential creativ, care sa permita transformarea lor in orice forma de arta, inclusiv cea vizuala sau dramatica.
Director,
prof.dr. DORINA LOREDANA POPI
Views: 2