
Kaufland si-a anuntat clientii de faptul ca anumite produse de brand vor lipsi de la raft, urmare a neintelegerilor dintre acesta si furnizori, in legatura cu pretul de achizitie a produselor.
Kaufland, retailerul cu cel mai mare lant de hypermarketuri din Romania si numarul doi pe piata comertului alimentar dupa cifra de afaceri din 2021, iese pentru prima data in istoria recenta cu informatii legate de negocierile cu furnizorii. Compania spune ca acestia au solicitat pentru produsele comercializate sub branduri cunoscute majorari de pret “nerezonabile in opinia noastra”, pe care nu le-a acceptat. In consecinta, producatorii au decis sa sisteze livrarea respectivelor produse catre Kaufland.
“In perioada urmatoare, veti constata ca anumite produse de brand nu se mai regasesc pe rafturile noastre. Dorim sa va cerem scuze in avans pentru acest lucru”, afirma Kaufland intr-un anunt distribuit si de Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania, pe pagina sa de socializare, urmat de intrebarea „Asa o fi?”.
Retailerul spune insa ca poarta in continuare discutii cu furnizorii, dar nu a mentionat in anunt daca se refera la producatorii locali sau nu.
Surse din randul producatorilor au explicat ca retailerul a cerut, in unele situatii, preturi sub costul de productie, in contextul in care majorarea preturilor la utilitati si materii prime afecteaza intreaga industrie alimentara. In schimb, marjele comerciale au ramas la fel, avand in vedere practica de a taxa separat produsul si serviciile precum cele de marketing, promovare etc se mentine.
In aceasta situatie, producatorii platesc TVA de 9% pe produs alimentar si 19% pe servicii.
Views: 0