Marcel Vela a explicat ce presupune schimbarea cartilor de identitate

0
49

Astazi, 17 ianuarie, ministrul afacerilor interne Marcel Vela a sustinut o conferinta de presa la sediul MAI, in care a prezentat doua proiecte de acte normative puse in dezbatere publica si care vizeaza cartea electronica de identitate si circulatia trotinetelor electrice pe drumurile publice.

In ceea ce priveste emiterea cartilor de identitate electronice, se va simplifica modul in care cetatenii romani vor putea circula in afara Romaniei, in spatiul Uniunii Europene. De asemenea, va asigura functionalitatea de card de sanatate, prin inscrierea in CIP a unui certificat digital, care va fi emis de MAI si care va permite titularului sa se autentifice in platforma informatica din asigurarile de sanatate.

Noile documente vin cu elemente suplimentare de securitate si cu garantii ca persoana care il prezinta este in fapt titularul acestuia.

Producerea noilor acte de identitate se va realiza, centralizat, de catre Compania Nationala „Imprimeria Nationala”.

Cartile electronice de identitate vor simplifica mult relatia cetatenilor romani, inclusiv a celor cu domiciliul stabil in strainatate, cu autoritatile nationale si cu cele din alte state.

Citeste si :  Croatia preia pentru prima data presedintia rotativa a Consiliului UE

Totodata, se creeaza posibilitatea de a opta pentru eliberarea unei carti de identitate simple, pentru cei care nu doresc, din orice motiv, o carte electronica. Aceasta carte de identitate simpla nu va contine un CIP ori date electronice, dar va prezenta un grad ridicat de securitate. Dar, acest tip de carte, fara CIP, nu va putea fi folosita pentru a iesi din tara.

Saptamana viitoare, pe 21 ianuarie 2020, Ministerul Afacerilor Interne va organiza si o dezbatere publica privind acest proiect, la care pot participa cei interesati si care pot trimite propuneri de imbunatatire a proiectului.

Cu privire la circulatia trotinetelor pe drumurile publice, MAI a elaborat un proiect de Ordonanta a Guvernului care va modifica si completa Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice prin introducerea unor prevederi referitoare la utilizarea trotinetelor electrice pe drumurile publice prin care se urmareste cresterea nivelului sigurantei rutiere si prevenirea accidentelor in care sunt implicate trotinete electrice. Proiectul stabileste norme de conduita obligatorii pentru conducatorii de trotinete electrice.

Citeste si :  Secretarul de stat Despescu anunta o noua Ordonanta Militara. Pensionarii sunt cei vizati , se schimba intervalele dedicate deplasarilor

Conform statisticilor de la nivelul Politiei Romane, in perioada 2016 – 2019, au fost inregistrate 192 de accidente rutiere cu implicarea conducatorilor de trotinete electrice, soldate cu un deces, 37 raniti grav si 156 raniti usor.

Miercuri, 22 ianuarie 2020, Ministerul Afacerilor Interne va organiza si o dezbatere publica privind acest proiect, la care pot participa cei interesati si care pot trimite propuneri de imbunatatire a actului legislativ.

De asemenea, in cadrul conferintei de presa, ministrul Ion Marcel Vela a abordat si subiectul reorganizarii si eficientizarii activitatii Ministerului Afacerilor Interne si a structurilor aflate in subordonare sau coordonare.

Prin acest demers, se doreste cresterea sigurantei la nivel national, precum si oferirea de servicii de calitate de care sa beneficieze cetatenii romani. Pentru realizarea acestui deziderat, au fost solicitate propuneri de la toate entitatile care pot avea o contributie semnificativa, respectiv: structurile ministerului, organizatiile sindicale, profesionale si angajati cu experienta.

Citeste si :  VIDEO Presedintele Romaniei, Klaus Iohannis, dupa intalnirea cu Ludovic Orban: Ne vom bate la Consiliul European sa primim cat mai multe fonduri!

In acest sens, la nivelul MAI s-a constituit un grup de lucru care a demarat analiza propunerilor formulate, fiind stabilite principiile pe care se va fundamenta procesul de eficientizare, cum ar fi:

– eficientizarea serviciilor publice oferite cetatenilor;

– eliminarea suprapunerilor de competente intre structurile din cadrul ministerului;

– descentralizarea deciziei la nivelul structurilor;

– debirocratizarea fluxurilor decizionale prin consolidarea procesului de digitalizare.

In urmatoarea etapa, pana la sfarsitul lunii ianuarie 2020, vor fi finalizate propunerile de proiecte care urmeaza sa fie supuse dezbaterilor.

In acest proces, au fost solicitate puncte de vedere de la organizatiile similare din Uniunea Europeana, prin reteaua de atasati de afaceri interne romani din statele membre, respectiv atasatilor de afaceri interne straini din Romania.

Lasa un comentariu aici !

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.