Am discutat cu domnul Marinel Florescu despre problemele cu care se confrunta Rat Craiova din ultimele zile iar o parte din intrebarile craiovenilor isi gasesc raspunsul in acest articol . Sa reamintim craiovenilor ca Marinel Florescu a fost director Rat Craiova in perioada Mai 2010 – Iulie 2012 .
Faptul ca peste 70 % dintre autobuze au norma de casare depasita de mult si 100% la mijloacele electrice este doar una din cauze . Lipsa pieselor de schimb este o alta problema dar si dotarile atelierelor cu scule, dispozitive si accesorii specifice este la nivelul anilor 1980.
Jurnal de Craiova : Parcul auto al Rat Craiova cedeaza . Acum cateva zile un autobuz iar azi un tramvai. Care sunt cauzele avand in vedere ca ati fost directorul Rat Craiova in urma cu ceva vreme ?
Marinel Florescu : Principala cauza pentru care autobuzele si tramvaiele sc RAT Craiova Srl cedeaza o reprezinta vechimea foarte mare a parcului auto dar in mod deosebit a tramvaielor. Peste 70 % dintre autobuze au norma de casare depasita de mult si 100% la mijloacele electrice. O alta cauza este numarul mic de autobuze si tramvaie, ceea ce duce la situatia de a fi mentinute in traseu doua ture (16 ore pe zi). Folosirea lor aproape permanent nu mai ramane timpul necesar reviziile si reparatiile. O alta cauza o constituie lipsa unor pese noi ajungandu-se la situatia de a se lua piese de pe unele autobuze pentru completarea altora. De asemenea dotarile atelierelor cu scule, dispozitive si accesorii specifice este la nivelul anilor 1980 pentru ca in acest domeniu nu s-au facut investitii de zeci de ani.
Jurnal de Craiova : Managementul Rat Craiova este unul dezastruos. In trecut ati spus ca in Craiova se poate circula gratuit . Inca credeti ca este posibil asa ceva ?
Marinel Florescu : Managementul RAT Craiova este si el la nivelul parcului de mijloace de transport si al dotarilor precare de care dispune societatea. Sunt necesare proiecte pe fonduri europene, nationale sau locale pentru realizarea tiketingului electronic, a supravegherii prin gps in scopul reglarii timpilor de sosire in statii si a altor masuri care vizeaza modernizarea transportului public in Craiova.
Subventiile primite de la bugetul local reprezinta mai mult de jumatate din totalul bugetului RAT. Totusi Craiova are foarte multe probleme nerezolvate care necesita fonduri si nu poate sa-si permita subventionarea in totalitate a transportului public de persoane. Este asadar nevoie ca prin masuri manageriale sa creasca veniturile din incasarile proprii prin vanzarea unui numar mai mare de bilete si abonamente.
Jurnal de Craiova : Este necesar ca in Craiova sa se refaca traseele ? Care este parerea dumneavoastra ? Respecta cerintele actuale ?
Marinel Florescu : Avand in vedere numarul mic de mijloace de transport de care dispune sc RAT Craiova srl, nici nu se poate pune problema regandirii traseelor. Asta nu inseamna ca nu ar fi necesar acest lucru. Orasul s-a extins mult de jur imprejur in zona periferiilor si sigur ca ar fi necesara prelungirea anumitor trase si cateva trasee noi pentru a lega noile ansambluri rezidentiale de centrul orasului. De aceea este nevoie urgenta de achizitionarea urgenta a unui numar minim de 50 de autobuze si 10 tramvaie. Este una dintre promisiunile primarului Craiovei inca din 2012, neonorarea nici acum dupa 7 ani.
Views: 5