
Deputatul PNL Nicolae Giugea reacţionează dur la modul în care Guvernul Grindeanu se abate constant de la angajamentele asumate prin programul de guvernare votat în Parlament şi încalcă acte normative în vigoare: „Nu am reacţionat imediat după ce au apărut în presă informaţii legate de faptul că Guvernul Grindeanu va abandona proiectul autostrăzii Piteşti-Craiova şi va face în locul acestei autostrăzi cel mult un drum expres, adică un drum naţional, puţin mai larg. Am aşteptat o poziţie oficială a celor din Ministerul Transporturilor sau de la CNAIR, însă, ea nu a apărut nici astăzi. Oare de ce le este frică!? De faptul că presa a relatat corect planul şi intenţiile lor nocive? Este motivul pentru care am prezentat ieri, în plenul Parlamentului, o interpelare adresată ministrului transporturilor, cu speranţa că va abandona această soluţie extrem de păguboasă, care nu ajută, ci, dimpotrivă, împiedică planurile investiţionale ale agenţilor economici din Oltenia. Sunt mulţi investitori care doresc să vină în Oltenia, însă, când vin pe şoselele ţării, li se taie tot cheful de a crea locuri de muncă noi în ţara noastră.
Este grav faptul că Guvernul Grindeanu desconsideră şi încalcă prevederile MasterPlanului General pentru Transporturi, document aprobat în baza căruia se stabilise negru pe alb că autostrada A12, autostrada Olteniei, care urmează a fi construită între Piteşti şi Craiova, are oportunitatea deosebită de a fi finanţată din fonduri europene nerambursabile, prin FEDR. Ori, din câte ştiu eu, MasterPlanul nu a fost modificat, Comisia Europeană nu a fost notificată în legătură cu aceste modificări şi nu ar fi imposibil să aflăm că pierdem peste 600 de milioane de euro pentru această autostradă, doar pentru că Guvernul Grindeanu este incompetent şi nu recunoaşte acest lucru. Mai mult, deşi în programul de guvernare s-au angajat să demareze procedurile încă din 2017, iar autostrada să fie finalizată în 2021, ştim cu toţii că autorităţile de management, inclusiv cea responsabilă pentru infrastructura mare, vor fi acreditate, în cel mai fericit caz la sfârşitul acestui an. Aşadar, 2017 este un an pierdut şi se şi vede deja, din execuţia bugetară după primul trimestru, că absorbţia fondurilor europene pentru investiţii este zero! Să ne luăm gândul că autostrada Olteniei va fi finalizată în anul 2021.”
Deputatul doljean Nicolae Giugea atrage atenţia că nerealizarea acestui proiect are deja efecte negative puternice asupra economiei Olteniei şi afectează competitivitatea producătorilor locali: „Am văzut cu toţii că Guvernului Grindeanu nu-i pasă de economie, însă speram că măcar va conştientiza care sunt efectele incompetenţei sale asupra oamenilor. La Craiova, fabrica Ford face peste o mie de angajări tocmai pentru a da drumul la o producţie orientată către export. Pe unde va exporta fabrica Ford maşinile? Prin aer? Calea ferată e derizorie, drumul naţional nu are capacitatea să preia nici traficul de autoturisme, dar apoi pe cel de marfă? Dacă Guvernul Grindeanu nu se trezeşte la realitate, s-ar putea să avem şi la Craiova decizii ale investitorilor, ca la Mioveni, unde fabrica de automobile a început să producă în alte state, pentru că în România devine tot mai costisitor şi mai greu de transportat produsele finite. Dacă Guvernul nu-şi schimbă decizia în privinţa autostrăzii Olteniei şi nu se apucă de treabă chiar din anul 2017, am de gând să le propun colegilor să depunem o moţiune simplă faţă de incompetenţa responsabililor de la transporturi.” a adăugat deputatul PNL.
Views: 0