Noua, a cincea generatie Ford Focus, masina pe care AutoBlog.MD o testeaza in aceste zile in Franta, a primit un calificativ de top din partea Euro NCAP. Automobilul a primit punctajul maxim, 5 stele, la testele de siguranta la care a fost supus de organizatia independenta.
Focus devine astfel unul dintre primele vehicule, alaturi de noul Nissan LEAF si noul Volvo XC40, care primesc punctajul maxim sub protocoalele noi si mai riguroase de testare ale Euro NCAP.
Focus beneficiaza de sisteme de siguranta sofisticate concepute pentru a preveni sau a diminua efectele pe care la are un accident asupra pasagerilor si pietonilor. Intre aceste sisteme se numara o tehnologie apreciata special de Euro NCAP: asistenta pre-coliziune cu depistare a pietonilor si biciclistilor (Pre-collision Assist with Pedestrian and Cyclist Detection). Acest sistem poate depista pietonii si biciclistii aflati pe carosabil sau in apropierea carosabilului si care ar putea intersecta traiectoria masinii, actionand franele automat daca detecteaza o potentiala coliziune, iar soferul nu raspunde la avertizari. Depistarea este acum posibila si pe timp de noapte, cu ajutorul farurilor.
Euro NCAP i-a oferit lui Focus punctaje ridicate atat la testele de protectie a pasagerilor adulti (85%), cat si la cele de protectie a copiilor pasageri (87%). Aceste punctaje au fost posibile cu ajutorul unei imbunatatiri de 40% a capacitatii de preluare a fortelor de impact odata cu trecerea lui Focus pe noua arhitectura C2, dar si cu sprijinul noii structuri a caroseriei, care contine 33% subansamble din otel-bor ultrarezistente si presate la cald.
Focus a reusit punctaje maxime la testele concepute pentru a replica impactul frontal intre masini si la cel de impact frontal pe 25% din latimea masinii (offset frontal impact test).
Din raportul detaliat pe care Euro NCAP l-a prezentat, aflam ca nivelul de protectie al pasagerilor maturi este de 85%, asa cum am mentionat anterior. In cazul unui impact frontal cu un obstacol deformabil si doar cu o parte din latimea masinii, la o viteza de 64 de km/h, leziuni usoare va avea de suferit soferul in zona pieptului si pasagerul din dreapta sa la piciorul stang.
Pe de alta parte, in cazul unei coliziuni frontale cu toata latimea masinii intr-un obstacol care nu se deformeaza, la o viteza de 50 de km/h, de leziuni usoare au parte ambii pasageri de pe scaunele din fata in zona pieptului.
Daca noul Focus este lovit din spate de catre o alta masina, risca traume in zona gatului doar pasagerii maturi care se afla pe bancheta din spate. Iar daca noul Focus este proiectat lateral intr-un stalp cu o viteza de 32 km/h, doar niste leziuni usoare le va avea de suferit soferul, la fel in zona pieptului.
Nivelul de protectie al pasagerilor minori de pe bancheta din spate este de 87% si aici expertii Euro NCAP nu au avut nicio remarca.
Nivelul de protectie oferit de automobil pietonilor, in cazul unui impact frontal cu acestia, este de 72%. Partile frontale ale masinii sunt moi si daca eventual o persoana va fi luata pe capota, aceasta nu va avea de suferit traumatisme grave, numai daca nu se va lovi cu capul in zona inferioara a montantilor A.
In ce priveste eficienta sistemelor de asistenta, acestea au fost notate cu 10 puncte sau 75%. Limitatorul de viteza functioneaza bine si foloseste o camera pentru a detecta indicatoarele rutiere corespunzatoare. Sistemul de avertizare in cazul necuplarii centurilor de siguranta este valabil pentru orice scaun. Sistemul de mentinere automata a masinii in banda functioneaza adecvat de la o viteza de 60 de km/h, iar sistemul de franare automata este calificat drept bun si este activ de la o viteza de 5 km/h.
„Amintiti-va momentul in care ati dat examenul pentru permisul de conducere si de cat de mult v-ati concentrat atunci sa faceti tot posibilul pentru a fi in siguranta pe sosea. Astazi, sofatul nu a devenit mai putin exigent, ci ne-am obisnuit noi mai mult cu presiunea. Tehnologii precum asistenta pre-coliziune cu depistare a pietonilor si biciclistilor vor reduce gradul de solicitare care apasa asupra soferilor, ajutandu-i sa se concentreze si sa fie mai putin nervosi si mai increzatori la volan”, spune Helmut Reder, responsabilul gamei globale de modele compacte Ford.
Views: 0