Opera Romana Craiova sustine pe data de 03.02.2018 pe scena Cercului Militar opera Barbierul din Sevilla avand doi oaspeti Valeria Tornatore mezzo-soprano (Italia) in rolul Rosina si pe Codruț Bîrsan (SUA) aflat la conducerea muzicală
Barbierul din Sevilla (în italiană Il Barbiere di Siviglia sau L’inutile precauzione) este o operă bufă în trei acte, compusă de Gioachino Rossini în 1816 avându-l ca figură centrală pe Figaro. În unele situații, actul întâi și al doilea se interpretează fără pauză, și sunt luate drept primul act, iar al treilea drept al doilea act.
Premiera: Roma, 20 februarie, 1816 si premiera pe scena Operei Române Craiova 11 octombrie 2012
Distribuția:
Contele Almaviva – Florin Ormenișan
Bartolo – Ioan Cherata
Rosina – Valeria Tornatore (Italia)
Figaro – Ștefan Ignat (București)
Don Basilio – Dinu Iancu Sălăjanu (Sălaj)
Marcellina (Berta) – Noemi Modra
Fiorello – Romulus Nicolae Cucu
Ofițerul – Dragoș Drăniceanu
Ambrogio – Daniel Cornescu
Notar – Mihai Ciortan
Operă bufă în trei acte de Gioachino Rossini.
Libretul de Cesare Sterbini, după piesa cu acelaşi titlu de Pierre Augustin Beaumarchais.
Regie artistică: Arabela Tănase
Scenografie: Răsvan Drăgănescu
Conducere muzicală: Codruț Bîrsan (SUA)
Concert-maestru: Dan Bozgan
Maestru de cor: Lelia Candoi
Pregătire muzicală:
Corina Stănescu, Maria Cristina Stan
Sufleur: Viorica Tomuș
Regie tehnică: Mihaela Grama
Sonorizare: Sorin Tican
Maestru de lumini: Roberto Bujor
Machiaj/coafură: Ioana Boicea, Andra Stanciu
Gioachino Rossini – de fapt Giovacchino Antonio Rossini (n. 29 februarie 1792 – d. 13 noiembrie 1868 Franța) a fost un compozitor de operă din Italia
Frumusețiea melodiilor, caracterul strălucito și optimistelor ariilor pline de vervă și ironie, sunt cateva caracteristici ale stilului componistic al lui Gioacchino Rossini adica Giovacchino Antonio Rossini
Stilul „rossinian” se conturează de la început, de la vârsta de 18 ani. El compunănd cu o extremă ușurință lucrări dintre cele mai diverse. Astfel, într-un interval de circa 17 ani, el va oferi publicului 40 de opere, din care aproape jumătate s-au menținut în repertoriu. Aceeași uvertură va servi la „Aureliano in Palmira” (1813), apoi la „Elisabeta, regina Angliei” (1815), înainte de a ajunge la celebritatea universala cu „Il Barbiere di Siviglia” (Bărbierul din Sevilla), în 1816. Mai mult, poate crea uimire ascultarea a două personaje atât de diferite ca regina Elisabeta și tânăra Rosina exprimând, una, bucuria triumfătoare, alta, răutatea sa amoroasă, în aceeași cavatină („Una voce poco fa”, din Bărbierul din Sevilla).
Se stinge din viata la 13 noiembrie 1868 la Passy (azi un cartier al Parisului), în urma unei operații abdominale, fiind îngropat inițial în cimitirul Père-Lachaise din Paris, iar în 1887 a fost mutat în bazilica „Santa Croce” din Florența (Italia).
Alături de Vincenzo Bellini și Gaetano Donizetti, Rossini a fost unul din compozitorii de frunte ai operei bel canto.
Chiar daca premiera a fost un fiasco, aceasta opera a rezistat trecerii timpului si a devenit un simbol al succesului si al repertoriului operei comice. Neastamparatul Figaro, barbierul orasului, priceput la toate, afla ca indraznetul Conte Almaviva s-a indragostit de tanara, bogata si frumoasa Rosina, viitoarea sotie a strictului Doctor Bartolo. Rosina il iubeste la randul ei pe conte, chiar daca nu il intalnise niciodata, si ii arunca o scrisoare de dragoste de la balconul ei. Figaro reuseste sa teasa o adevarata panza de paianjen in timpul operei, folosind nenumarate trucuri si masti, reusind in final sa ii uneasca pe cei doi indragostiti fara speranta, chiar inainte ca Rosina sa devina sotia doctorului.
Codruț Birsan este nascut in Brasov, Romania, Codruț Birsan a inceput cursuri de pian la varsta de 6 ani.
Primi ani ai studiilor de specialitate in face in cadul conservatorului din Brasov , apoi se transferă la Universitatea de Muzica Bucuresti
Ajunge în Statele Unite în 2005. Aici obține titlul de Master of Music în Voice la Conservatorul de Muzică din San Francisco.Codruţ Birsan a lucrat ca corector de pian / operă cu operă lirică din San Francisco, operă Livermoore și pentru Academia de Operă din California
Valeria Tornatore, fost student al Academiei Teatro alla Scala a studiat canto Renato Bruson, Mirella Freni și Luigi Alva.
A câștigat al doilea premiu al concursului Bellini din Catania. A cântat recent Contesa Ceprano / Le Page în Rigoletto la Festivalul Aix-en-Provence, La Scala din Lucilla di Seta la La Scala, Annina (La Traviata), la Teatro Massimo Palermo, și Lola în Cavalleria Rusticana, ÎNTOTDEAUNA Scala Sora Sora în Suor Angelica la Teatro Regio din Torino și Lola în Cavalleria Rusticana la Teatro Massimo.
În 15/16, ea cântă sora Nurse în Suor Angelica Opera Florența și apoi în producția de Vrăjitoarele din Veneția Philip Glass din Palermo și Alisa din Lucia di Lammermoor la Opéra National de Lorraine. Angajamentele sale viitoare includ și soția primarului din Jenufa de la Janacek, la Teatro Massimo din Palermo. Valeria Tornatore va cânta rolul Alisa în Donizetti Lucia di Lammermoor la Opéra National de Lorraine în iunie 2016.
Views: 0