Opera Romana Craiova va invita la Liliacul pe 13 ianuarie 2019 la Cercul Militar incepand cu ora 19.
Liliacul (in germana Die Fledermaus) este o opereta in trei acte de Johann Strauss -fiul cu libretul realizat de Karl Haffner si Richard Genée, dupa nuvela „Le Reveillon” de Henri Melhac si Ludovic Halévy.
Premiera a avut loc la Viena, la „Theater an der Wien“, pe data de 5 aprilie 1874.
In Romania, prima reprezentatie a Liliacului a avut loc la 20 martie 1891, la Teatrul National din Bucuresti, sub conducerea artistica a lui George Stephanescu. De atunci a fost reprezentata de principalele companii de opera si opereta din Romania.
Conducerea muzicala: Marius Hristescu
Distributia:
Gabriel von Eisenstein – Cristian Balasescu (Timisoara)
Rosalinde, sotia sa – Renata Vari
Frank – Sorin Draniceanu
Printul Orlofsky – Mihaela Popa
Alfred – Bogdan Lupea
Dr. Falke – Ioan Cherata
Dr. Blind – Ioan Toma (debut)
Adele – Noemi Modra (debut)
Iwan – Teodor Ispas
Frosch – Daniel Cornescu
Ida – Miruna Zamfir (debut)
Orchestra, Corul si Baletul Operei Romane Craiova
Regia artistica: Arabela Tanase
Coregrafie: Olguta Ilie
Scenografia: Rasvan Draganescu
Concert-maestru: Dan Bozgan
Maestru de cor: Lelia Candoi
Pregatirea muzicala: Corina Stanescu, Maria-Cristiana Stan
Sufleur: Viorica Tomus
Regia tehnica: Mihaela Grama
Sonorizare: Sorin Tican
Maestru de lumini: Roberto Bujor
Machiaj: Andra Stanciu
Coafura: Ioana Boicea
Actul I
In casa familiei Eisenstein se intalnesc cateva din personajele principale. Dr. Falke, prietenul domnului Gabriel Eisenstein, pune la cale o farsa, pentru a se razbuna pe Gabriel, pentru o poveste mai veche, cand acesta, dupa un bal mascat, l-a lasat pe Falke beat intr-o gradina publica, imbracat in costum de liliac, spre batjocura multimii, motiv pentru care lui Falke i-a ramas porecla de „Dr. Liliac”. Ca urmare, face sa parvina cate o invitatie la balul Printului Orlofsky, lui Gabriel, sotiei acestuia, Rosalinda si Adelei, nostima subreta a familiei, din partea surorii sale, balerina Ida. Dar, incepand cu noaptea Anului Nou, Gabriel are de ispasit o pedeapsa de pe urma unui proces de ultragiu, pierdut de balbaitul avocat Blind. Falke il convinge insa sa se imbrace elegant, pentru intalnirea cu „soriceii” (cum numea Gabriel, candva, balerinele), de la puscarie, de fapt de la balul printului. Adela, la randu-i, dupa cateva minciuni, nu tocmai bine ticluite, reuseste sa plece la bal, mai ales ca, Rosalinda trebuia sa ramana singura, pentru a face fata insistentelor lui Alfred, un prieten mai vechi. Dupa plecarea zgomotoasa a lui Gabriel, cu toate incercarile Rosalindei de a nu-l primi, Alfred patrunde in salon si se instaleaza ca stapan al casei. Cand vine Frank, directorul inchisorii, sa-l ia pe Gabriel pentru ispasirea pedepsei, confuzia este creata: Alfred trece drept Gabriel si este de acord, pentru a salva reputatia Rosalindei, sa mearga la puscarie. Rosalinda, la randu-i, gaseste invitatia la balul lui Orlofsky, lasata de Dr. Falke. Hotararea este luata: va merge la bal, cum i se sugereaza in scrisoare, pentru a vedea unde-si petrece Gabriel prima noapte de arest.
Actul II
La balul Printului Orlofsky, in noaptea de revelion, incep sa apara personajele din farsa organizata de Falke, care-l asigura pe print ca se va distra copios. Adela, imbracata cu rochia stapanei, afla de la sora ei Ida ca nu aceasta a invitat-o la bal. Eisenstein, prezentat ca Marchiz de Renard, trebuie sa faca fata numeroaselor pahare oferite de print. O recunoaste pe Adela, dar Falke incearca sa-l convinga ca aceasta este domnisoara Olga. Frank, directorul inchisorii, este prezentat drept contele Chagrin. La petrecere apare si Rosalinda, mascata in printesa maghiara. Eisenstein incearca asupra ei efectul „ceasornicului”, cu care a cucerit atatea femei. Rosalinda ii retine ceasul, din dorinta de a avea argumente impotriva lui Gabriel, pe care l-a recunoscut. In zori, directorul inchisorii, Frank dar si Gabriel, isi reamintesc ca trebuie sa se prezinte, fiecare pentru alt motiv, la puscarie.
Actul III
Ultimul act se petrece la puscarie, unde facem cunostinta cu un personaj plin de culoare, Frosch, gardianul-sef, care repeta in replicile sale „Vesela puscarie, domnule !”. Alfred este amuzat de postura sa de arestat. La inchisoare sosesc, pe rand, Frank, directorul, apoi Adela si Ida, care-i marturisesc adevarul ca Adela nu este artista, dar e plina de talent. Apare si Eisenstein, despre care Frank afla ca nu este Marchizul de Renard. Surprizele continua: Gabriel, la randu-i afla cine a fost arestat in locul sau si il intalneste pe avocatul Blind, chemat de Alfred. Doreste sa se razbune pentru infidelitatea Rosalindei, dandu-se drept Blind. Insa mare ii este surpriza cand printesa maghiara, pe care a curtat-o toata noaptea, la balul Printului Orlofsky isi da masca jos: este sotia sa. Dar totul e bine cand se termina cu bine: cei doi soti se impaca, iar printul Orlofsky ii promite Adelei ca va ajunge artista. „Vesela puscarie”, in care se bea sampanie si toata lumea canta!
Views: 0