FaceApp este aplicatia momentului, dar nu v-ati gandit la modul in care va furnizati datele personale tertilor atunci cand va partajati fotografiile si alte informatii despre dumneavoastra.
FaceApp s-a „viralizat” cu cateva zile in urma pe Instagram, Twitter si Facebook datorita imbunatatirii filtrelor care va permit sa faceti o autoevaluare si sa vizualizati, intr-un mod mai realist, cum veti arata pe la 60 – 70 de ani.
Aplicatia a fost creata de Wireless Lab, o companie cu sediul in St. Petersburg, Rusia, condusa de inginerul Yaroslav Goncharov.
FaceApp ridica semne de intrebare vizavi politica de confidentialitate. Aplicatia de origine ruseasca este disponibila pentru iOS si Android si are o politica de confidentialitate destul de ambigua pe site-ul sau care nu a mai fost actualizata din ianuarie 2017.
Conform politicii de confidentialitate disponibile doar in limba engleza, FaceApp colecteaza tot continutul generat de utilizator (fotografii si / sau video), precum si alt tip de informatii pentru a oferi continut personalizat si publicitate.
FaceApp spune ca nu va impartasi sau va vinde informatiile dumneavoastra unor terte parti. Cu toate acestea,exista o problema: singurii care pot avea acces sunt doar cei care fac parte din acelasi grup de companii sau care devin „afiliati”.
Exista, de asemenea, „furnizorii de servicii”, care dispun de datele de localizare, identificatorii dispozitivelor si fisierele de jurnal.
Pentru stocarea acestor informatii, FaceApp indica faptul urmator: continutul utilizatorului este stocat si procesat in Statele Unite si in alte regiuni unde compania, afiliatii si partenerii au sedii.
Este posibil ca, la un moment dat, informatiile sa fie transferate intr-o alta tara in care legile care reglementeaza colectarea si utilizarea datelor nu sunt aceleasi, cum ar fi Rusia, unde isi are originea societatea.
In cazul in care FaceApp este cumparat sau dizolvat, toate informatiile despre utilizator pot fi transferate catre o terta parte. In general vorbind, politica de confidentialitate a FaceApp nu difera mult de alte aplicatii similare: este ambigua si nu specifica ce se va intampla cu fotografiile folosite pentru „a imbatrani”.
Daca firma este achizitionata de Facebook sau de orice altcineva, toate informatiile despre dumneavoastra ar trece la cumparator, care „ar trebui sa isi indeplineasca angajamentele asumate” in politica actuala de confidentialitate.
Jon Lawrence, de la Electronic Frontiers Australia, spune ca recunoasterea faciala devine un element-cheie al identitatii digitale, astfel incat oamenii ar trebui sa-si protejeze fata la fel cum fac cu alte date sensibile precum codul pin.
FaceApp, de origine ruseasca, pare ca tinde sa colecteze mai multe informatii decat trebuie sa opereze.
Views: 0