Partidul Libertate, Unitate și Solidaritate – filiala Dolj – a solicitat Consiliului Local al Municipiului Craiova și Consiliului Județean Dolj să transmită în direct pe internet ședințele lor, în special cele din perioada stării de urgență, așa cum prevede legea. Nu există nicio justificare pentru a secretiza ședinețele din această perioadă, cu atât mai mult cu cât pe ordinea de zi sunt subiecte de interes public, unele legate de modul cum este gestionat banul public.
Este important ca Ședința Consiliului Local al Municipiului Craiova din data de 30.04.2020 să fie publică, așa cum am solicitat, având în vedere că unul dintre punctele de pe ordinea de zi este „Aprobarea execuţiei bugetului local al municipiului Craiova, pe trimestrul I al anului 2020”.
Dezaprobăm public atitudinea Consiliului Județean care nu a dat curs solicitării noastre exprese de a face publică ședința din data de 15.04.2020, deși pe ordinea de zi a acesteia erau subiecte precum „Aprobarea rectificării bugetului propriu al județului Dolj, pe anul 2020” sau „Aprobarea utilizării sumei de 765 mii lei din excedentul bugetar al anului 2019 pentru finanțarea unor cheltuieli ale secțiunii de dezvoltare în anul 2020”.
Codul Administrativ prevede clar că ședințele Consiliilor Județene și Locale sunt publice și cetățenii trebuie să aibă posibilitatea de a asista la acestea “și/sau” de a le urmări pe internet! De aceea, în contextul restricțiilor determinate de starea de urgență devine și mai importantă obligația acestor Consilii de a transmite pe internet ședințele lor pentru a respecta caracterul public al acestora, transparența activității lor și accesul cetățenilor la procesul de luare a deciziilor administrative.
Majoritatea platformelor informatice folosite pentru desfășurarea unor astfel de ședinte permit inclusiv transmiterea online.
Sperăm că membrii celor două Consilii vor înțelege importanța transparenței ședințelor așa cum este prevăzută de Codul Administrativ și vor da curs solicitărilor noastre pentru a-și desfășura activitatea în parametrii legali.