Jurnalistul Sorin Rosca Stanescu trage un semnal cu privire la Legea Electorala si cand ar fii fost normal sa fie facute alegerile parlamentare . Tot aici jurnalistul ne explica pe larg despre semnaturile care partidele si candidatii independenti trebuie sa le stranga si multe altele . Jurnal de Craiova va aduce intreg comentariu sursa fiind Stiri pe Surse!
Dacă va fi aplicată legea în litera și în spiritul ei, atunci răspunsul este afirmativ. Alegerile parlamentare nu pot fi organizate la data planificată. Ci mult mai târziu. Cel mai târziu pe 19 martie. Ceea ce înseamnă că mandatul lui Dacian Ciolos ar putea fi prelungit până atunci. Iar acum, când postez această analiză, Curtea de Apel București dezbate această cauză și poate hotărî, dacă aplică corect legea, amânarea. Uluitor, nu? De fapt, e cât se poate de firesc.
Trăim în România. În România, Legea electorală 208/2015 este cât se poate de explicită în ceea ce privește listele cu semnături depuse de partide. Conform Legii, întărită, atenție, și de o decizie a Curții Constituționale a României, semnăturile sunt date de cetățeni nu pentru partide, ci pentru candidați. În mod explicit. Și în mod imperativ.
Semnăturile pentru partide nu au nicio valoare juridică. Ori, după cum toată lumea știe, partidele prezintă abia acum listele de candidați. În urmă cu câteva săptămâni, candidații nu erau cunoscuți. Și, totuși, cum s-au făcut listele de semnături prezentate la Biroul Electoral Central?
Le reamintesc cititorilor mei sau celor care m-au auzit vorbind în diverse studiouri de televiziune că am afirmat, de nenumărate ori, că listele pe care partidele le-au prezentat la Biroul Electoral Central sunt, din mai multe puncte de vedere, ilegale. Sau, dacă vreți, nu valoareaza nici cât o ceapă degerată. În primul rând, pentru că, de foarte multe ori, cetățenii nici măcar nu au știut pentru ce partid au semnat.
Pentru că, amintiți-vă voi, toți cei care ați semnat, că nu ați văzut, în capul tabelului, scris vreun nume de partid. Așa se face că este perfect posibil și plauzibil – și chiar asta s-a întâmplat – ca nenumărați cetățeni să fi fost induși în eroare. Au crezut că semnează pentru PSD și au semnat pentru ALDE.
Partidele mari au fost canibalizate, atunci când s-au strâns aceste semnături, de către partidele mici printr-o șmecherie foarte simplă. Și anume absența precizării pe capul de tabel.
Dar încă și mai gravă este a doua ilegalitate în ordine cronologică. Cea semnalată de Partidul A.C.A.S.A. care s-a și adresat, din acest motiv, justiției. Într-adevăr, respectivele liste de semnături nu au absolut nicio valoare, chiar și în eventualitatea în care nu s-ar fi produs prestidigitația cu capul de tabel pe care orice procuror din România o poate dovedi. Listele nu au valoare, întrucât, pe ele, nu apar candidații. Și nici nu aveau cum să apară.
La data la care au fost depuse listele la BEC, liste unde, repet, au figurat, în cel mai bun caz, semnăturile susținătorilor reali ai partidelor, nu erau cunoscuți candidații. Absolut niciun partid din România nu îi stabilise, nu îi bătuse în cuie, nu îi comunicase și nu îi trecuse pe capul unui tabel de semnături în urmă cu câteva săptămâni.
Ca atare, partidele au depus la BEC, în loc de liste de semnături întocmite în litera și spiritul legii, simple foi de hârtie. Maculatură. Zarzavat. Pe care Biroul Electoral Central, alcătuit, atenție, în mare parte, din magistrați și, în totalitate, din persoane despre care se presupune că au studiat legea după care funcționează, le-a acceptat fără să sesizeze esențialul. Și anume că listele sunt ilegale. În mod normal, aceste liste, fără excepție, ar fi trebuit să fie respinse. Și puse la tocător.
Așadar, pentru oricine are ochi să vadă și știe să citească un articol de lege, rezultă că membrii Biroului Electoral Central au săvârșit o mare greșeală. Greșeală care, iată, trebuie îndreptată în justiție. De către Curtea de Apel București.
Ceea ce ar însemna, nici mai mult, nici mai puțin, dacă am fi un stat de drept și dacă am vrea cu adevrat să respectăm legile, că întreg procesul strângerii de semnături ar trebui reluat. În felul acesta, alegerile urmează să fie amânate.
Conform Constituției, ele trebuie să aibă loc cel mai târziu pe 19 martie. Până atunci, Guvernul Dacian Ciolos ar mai avea timp să se remanieze de vreo 20 de ori.
Ramanem, pana in martie, cu Ciolos? Voi ce spuneti ? Poate aplica cele spuse de jurnalist Dacian Ciolos ?!
Views: 0