Regulile simple care ar trebui respectate si greselile periculoase pe le facem zi de zi in materie de alimentatie

0
85

Regulile simple care ar trebui respectate si greselile periculoase pe le facem zi de zi in materie de alimentatie 1Nutritionistii spun ca o persoana cu un metabolism normal va avea o greutate normala daca respecta cateva reguli simple, fara sa fie nevoie de cure de slabire si zile intregi la sala de fitness.

Medicii spun ca este foarte important sa respectam cele trei mese pe zi.
„Ideal este sa nu sarim nicio masa principala. Micul dejun este foarte important.
Dimineata putem sa mancam orice, deoarece metabolismul este accelerat. Nu spun acum sa dam buzna la fast-food la micul dejun, dar dimineata putem manca si o omleta, si o clatita, dar si cereale, lactate sau fructe care dau energie. Masa de pranz poate fi si ea consistenta.
La pranz ne putem permite o friptura cu cartofi sau orez, paste sau chiar prajeli, numai ca acestea din urma nu trebuie consumate zilnic.
Seara, masa trebuie sa fie cat mai usoara. Sunt de evitat dulciurile, prajelile, cartofii, orezul, pastele si chiar fructele, deoarece toate ingrasa, plus ca se digera destul de greu seara. Daca ati mancat peste zi mai multa paine este bina ca seara sa o eliminati daca se poate“, spune medicul nutritionist Eva Iortan.

Greselile alimentare ce trebuie evitate
Multe persoane care mananca o data pe zi se mira ca se ingrasa. Nutritionistii au o explicatie.
„Persoanele care nu respecta cele trei mese si sar peste micul dejun sau pranz sunt mai infometate seara si au tendinta sa manance mai mult. In plus, organismul isi va lua tot necesarul de vitamine si proteine din masa de seara si nu trebuie sa ne miram ca se pune. In plus, seara digestia este mai lenta si de aceea persoanele care mananca mult seara au tendinta sa se ingrase“, mai spune medicul.

Citeste si :  Nutritionistii par sa fi ajuns la un consens . Care este cel mai sanatos fruct din lume .

Orele ideale pentru masa de seara
Cea mai mare greseala pe care o putem face este sa ne culcam imediat dupa ce mancam.
„Ideal este ca masa de seara sa se consume cu 2-3 ore inainte de culcare. Asta nu inseamca ca daca ne culcam la miezul noptii putem manca la zece seara fara sa se puna. Ora ideala pentru cina este 18.00-19.00, maxim 20.00. Seara trebuie se avem mese usoare gen peste sau carne slaba preferabil cu salata sau legume. Daca aveti pofta de cartofi atunci eliminati painea. Nu mancati dulciuri sau fructe seara deoarece au zahar mult si, pe langa faptul ca ingrasa, dau energie si veti adormi mai greu“, mai spune medicul.

Articolul continua dupa recomandari
Citeste si :  Te-ai cantarit in timpul zilei? Ai facut-o inutil!

STIREA TA - Dacă esti martorul unor evenimente deosebite, fotografiaza, filmeaza si trimite-le prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Gustati, nu infulecati
O regula simpla, dar foarte eficienta este aceea care spune ca la masa trebuie sa gusti, nu sa te indopi.
„Nu este bine sa mancam pana simtim ca avem burta plina si aproape plesnim. Este ideal sa ne sculam de la masa inainte sa ne simtim satui. Asta nu inseamna sa facem foamea. Nu este bine sa mancam mult pentru ca ne fortam organismul si atunci chiar ne vom ingrasa. Daca nu va puteti abtine sa umpleti farfuria, exista un truc simplu. Alegeti farfurii mai mici. Vor fi pline si aceastea, dar portiile vor fi mai mici. Foarte important este sa nu mancati foarte repede deoarece nu este sanatos. Daca mancati mai incet veti avea o digestie buna, dar veti manca si mai putin“, mai spune medicul.

Miscarea este foarte importanta
Studiile arata ca persoanele sedentare au un risc cu 50% mai mare sa devina obeze. „Miscarea este cruciala pentru un organism sanatos. Ajuta la digestie si va mentine in forma. Nu trebuie sa mergeti zilnic la sala pentru a face miscare. O jumatate de ora de mers pe jos zilnic este suficient.
Uitati de masina sau autobuz daca distanta dintre casa si serviciu nu este foarte mare si mergeti pe jos. Puteti merge la inot care este la fel de eficient, dar si la aerobic sau fitness de doua ori pe saptamana. Fiecare poate alege ce ii place mai mult“, mai spune medicul.
Bombe calorice de evitat Sunt anumite alimente care au foarte multe calorii si care ingrasa. Medicii spun ca ar trebui sa le evitam.
„Tot ce este prajit in ulei ingrasa mult, fie ca este vorba de carne, cartofi sau chiar legume. Prajelile sunt de evitat si nu trebuie consumate mai mult de o data pe saptamana. Dulciurile ingrasa si ele si trebuie rarite. Nu mancati zilnic prajituri sau ciolocata. Sucurile din comert au foarte mult zahar si ar trebui eliminate deoarece au si multe E-uri. Va puteti face acasa sucuri naturale. Chipsurile, snack-urile si toate gustarile de pe piata sunt bombe calorice si sunt total nesanatoase. Mezelurile trebuie evitate deoarece ingrasa, nu sunt sanatoase si cu ele se consuma si multa paine“, mai spune medicul.

Lasa un comentariu aici !
Da-i o nota !

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.