Restrictii DRASTICE pentru publicitatea la alimente nesanatoase

1
Restrictii DRASTICE pentru publicitatea la alimente nesanatoase
Restrictii DRASTICE pentru publicitatea la alimente nesanatoase
Restrictii DRASTICE pentru publicitatea la alimente nesanatoase

Organizația Mondiala a Sănătății estimează ca 25% dintre copiii de vârsta școlara din Europa sunt deja supraponderali sau obezi, iar acest lucru este influențat si de promovarea intensa a alimentelor nesănătoase. Reducerea expunerii copiilor la acest tip de publicitate este una dintre soluțiile cele mai potrivite pentru a-i proteja pe cei mici de pericolul obezității, considera eurodeputata Daciana Sârbu, care a cerut joi la Bruxelles masuri urgente si drastice pentru protejarea copiilor de reclamele ce promovează stilul de viată nesănătos, in cadrul unei dezbateri pe care a găzduit-o la Parlamentul European. Evenimentul a reunit o coaliție de 40 de asociații si ONG-uri europene ce activează in domeniul sănătății, care au solicitat la rândul lor introducerea unor reglementari drastice.
„Fenomenul obezității va continua sa se amplifice daca datele problemei nu se schimba. Iar un fenomen foarte periculos nu poate fi oprit decât prin masuri severe. Altfel, situația se va perpetua la nesfârșit: copiii vor vedea la TV reclame la produse pline de zahar, grăsimi sau sare, vor fi tentați sa le consume, vor deveni supraponderali sau obezi si, ca adulți, vor fi deja afectați de problemele de sănătate care decurg de aici”, considera eurodeputata. De altfel, in cadrul evenimentului reprezentanții Asociației Europene pentru Studiul Ficatului (EASL) au arătat ca 40% dintre copiii si 70% dintre adolescenții obezi vor deveni adulți obezi.
Daciana Sârbu susține introducerea unor restricții clare în privința expunerii copiilor la eforturile de promovare a alimentelor nesănătoase, prin revizuirea Directivei serviciilor mass-media audiovizuale: „Îmbunătățirea Directivei este o oportunitate rara de a-i proteja pe cei mici, ajutându-i sa nu mai fie ținte ușoare pentru publicitatea la aceste produse. Foarte mult timp Comisia Europeana si industria alimentara au susținut auto-reglementarea drept cea mai buna metoda de a-i feri pe copii de acest tip de comunicare comerciala. Personal, nu am fost niciodată de acord cu meritele acestei metode, fiindcă ea nu are rezultate. Mai mult, auto-reglementarea este un scut pe care il folosesc companiile din industria alimentara pentru a se feri de reguli adevărate. Trebuie sa minimizam, nu doar sa reducem expunerea copiilor la acest tip de reclame care încurajează obiceiuri alimentare nocive, fiindcă aceste obiceiuri generează o povara tot mai grea a bolilor cronice, resimțita atât la nivel individual, dar si asupra familiilor si la nivelul societății”.

Eurodeputata s-a referit si la problema alcoolului, citând studii realizate recent la nivel mondial care indica o creștere semnificativa a consumului de alcool in rândul adolescenților. Specialiștii atrag atenția ca alcoolul este puternic promovat inclusiv indirect, de exemplu prin intermediul videoclipurilor. O cercetare realizata de Universitatea din Bath (Marea Britanie) prezentata in cadrul dezbaterii a descoperit ca alcoolul era menționat in 45% dintre videoclipurile muzicale de top de pe YouTube aparținând unor artiști cu influenta globala, iar 81% dintre adolescenți au urmărit cel puțin unul dintre videoclipuri.

Dezbaterea desfășurata pe 1 decembrie la Bruxelles a fost inițiata de o coaliție de ONG-uri europene in domeniul sănătății si printre vorbitori s-au aflat reprezentanți ai Organizației Mondiale a Sănătății, ai Comisiei Europene, ai mediului academic si ai comunitatii medicale.

Restrictii drastice ar fii necesare nu doar la mancare cat si la sucuri si alte produse care fac rau organismului nostru fiind consumat in cantati mari .

Views: 0

STIREA TA - Dacă esti martorul unor evenimente deosebite, fotografiaza, filmeaza si trimite-le prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 COMENTARIU

  1. din pacate lumea sau o parte din lume nu vor sa inteleaga pt ca ducem un razboi psihologic cu noi insine in timp ce unele corporatii globale vor distrugerea omenirii pe termen de 10/20 ani pt a nu suprapopula planeta cam asta ii adevarul si nu ne dam seama de consecinte care vor urma desi vedem la televizor sau in preajma noastra victime colaterale din cauza alimentatiei nesanatoase care duc la inbolnavire sau accidente ce alti specealisti in domeniu se feresc sa spuna chiar daca stiu din cauza banilor iar cu banii poti cumpara orice dar sufletul unui om nul poti cumpara. daca noi astia de la oras ne otravim cei de la tara o duc mult mai bine ca noi si sint mai plini de viata si mai sanatosi pt ca tot ce produc totul este eco o alimentatie sanatoasa.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.