Rolul magneziului in organism

0
149

 

Rolul magneziului in organism 1Magneziul este al patrulea cel mai intalnit mineral in organism, este parte a celulelor si a oaselor si este vital in special pentru pastrarea neteda a arterelor, protejandu-le de presiunea sangvina generata de stres.
De unde luam magneziul
In general, o persoana adulta are nevoie de 300-420mg de magneziu pe zi. Specialistii recomanda ca acesta sa fie consumat impreuna cu calciul, in cazul in care exista o deficienta a celor doua substante.

Pentru cei care doresc sa isi ia aportul zilnic de magneziu pe cale naturala, nu din suplimente nutritive, medicii recomanda sa consume alimente verzi, cereale integrale, nuci, alune, migdale, usturoi, lamaie, avocado, musetel, fasole, mazare si lactate.

Citeste si :  Trucuri pentru a NU te dezhidrata pe canicula

Cu ce ne ajuta magneziul

Magneziul asigura echilibrul intre sistemul nervos si cel muscular, ducand la relaxarea organismului. Acest mineral ajuta corpul sa controleze absorbtia de potasiu (pe care il gasim, de exemplu, in banane) si calciu (continut de lapte). Pe langa aceste beneficii la nivelul vaselor de sange, magneziul ajuta la functionarea optima a rinichilor, a creierului, a inimii si a sistemului nervos.

Articolul continua dupa recomandari

STIREA TA - Dacă esti martorul unor evenimente deosebite, fotografiaza, filmeaza si trimite-le prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Citeste si :  Insomnia - afectiunea secolului XXI

 

Cele mai des intalnite simptome sunt constipatia, pierderea poftei de mancare, stare generala de rau, oboseala, crampe musculare, senzatie de intepaturi si ace in membre, tulburari de somn, dureri de cap, dificultati de concentrare si diverse modificari ale starii psihice.

Simptomele neurologice determinate de valorile scazute ale magneziului sunt:
– apatia, depresia, dificultati de concentrare, tulburari de memorie;
– confuzia, halucinatile, paranoia, coma (intalnite mai ales in cazul deficientelor severe).

Citeste si :  Ce sa faci daca ti-e rau de la bautura?

Surse excelente de vitamine, minerale si fibre, legumele cu frunze verzi ocupa locul fruntas in lista alimentelor bogate in magneziu. Consumati cat mai des spanac, varza Kale, varza verde etc. Doar 100 de grame de spanac crud va furnizeaza pana la 79 mg de magneziu, ceea ce reprezinta circa 20% din doza zilnica recomandata.

Lasa un comentariu aici !

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.