In Piata Mihai Viteazu a avut loc un protest al taximetristilor craioveni care sunt impotriva transportului alternativ.
Taximetristii au vrut sa traga un semnal de alarma si au cerut Prefectului Judetului Dolj sa inainteze catre Guvern o nota de fundamentare pentru Abrogarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 49/25.06.2019..
Presedintele Asociației „Camera Taximetriștilor Independenți din Craiova”, Iulian Ciuca, a mers si a discutat cu Dan Diaconu, Prefectul Judetului Dolj si cu Viceprimarul Craiovei, doamna Rela Filip.
Președintele ACTIC, Iulian Ciuca a declarat că autoritățile au luat notă de cerințele taximetriștilor, acestea urmând să fie transmise către Guvern, după cum a menționat chiar prefectul de Dolj: „Toate cele discutate astăzi au fost consemnate și vor fi trimise către Guvern”, a declarat Prefectul Dan Diaconu.
Iulian Ciuca a explicat că în cursul săptămânii viitoare, reprezentantii taximetristilor vor fi așteptați la Primăria Craiova pentru a discuta nemulțumirile care vizează problemele locale ale acestora.
„Săptămâna viitoare, reprezentanții locali ne așteaptă la Primărie, unde ne vom vedea cu doamna viceprimar și poate și cu doamna primar și vom discuta problemele noastre care țin de activitatea locală. Vom discuta aspecte precum tariful de zi și noapte, sau tariful de exterior”, a declarat președintele ACTIC, Iulian Ciucă.
Viceprimarul Aurelia Filip a explicat ca azi s-a primit prima solicitare din partea Asociației, în vederea împărțirii tarifului, în noapte, zi și exterior.
„A fost prima solicitare din partea camerei. Prima a fost referitoare la tariful maximal, ceea ce nu se mai făcuse de mult. Știți că ați avut reprezentanți în Consiliul Local. Cu toată opoziția celor din opoziție, proiectul a trecut. Prețul îl face piața, nu-l facem noi”, a declarat viceprimarul Aurelia Filip.
„Odată cu apariția „Transportului alternativ”, legiferat în mod nelegal prin Legea 204/2019 promulgată de Parlamentul României pentru aprobarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 49/25.06.2019, lansată pe baza unei Note de Fundamentare total lipsită de logică juridică, argumente concrete și soluții eficiente, contrar apreciereii CJUE așa cum rezultă din Nota de Fundamentare a OUG nr. 49/25.06.2019, Guvernul României în mod nelegal și neconstituțional a legiferat o nouă normă de lege, distinctă față de cea existentă, dar care operează pe același segment de activitate, respectiv al operatorilor ce desfășoară aceiași activitate și care asigură piața relevantă a transportului de persoane în regim de taxi.
O ordonanță anti-concurențială și clar neconstituțională, ce legiferează printre altele
„transportul alternativ” în mod preferențial și în dauna activității de taximetrie la nivel național, legiferată ca fiind transport public de persoane și care a suferit numeroase prejudicii, situație care în final a condus la intrarea în colaps a activității de taximetrie și la pierderea a zeci de mii de locuri de muncă.
A.N.P.O.T.R.T. fiind o asociație reprezentativă la nivel național, enumerăm astfel 3 ( trei ) dintre principalele noastre obiective la nivel național:
-Susținem și promovăm interesele profesionale ale operatorilor din cadrul asociativ, angajații acestora și tuturor celor ce-și desfășoară activitatea în domeniul taximetriei;
-Susținem interesele Statului Român;
-Promovăm menținerea unui cadru și climat concurențial adecvat în piața relevantă a serviciilor de utilitate publică, respectiv a segmentului de transport al persoanelor în regim de taxi și / sau închirieri de autoturisme cu sau fără șofer dedicate transportului acestora.
Pornind de la aspectele mai sus arătate, vă supunem atenției următoarele solicitări:
-Abrogarea Legii 204/2019 pentru aprobarea OUG nr. 49/25.06.2019 care așa cum vom arăta este nelegală și neconstituțională;
-Sesizarea Curții Constituționale pentru neconstituționalitatea actului normativ emis, în contextul în care în Romania exista deja o lege, respectiv 38/2003 care reglementează serviciul de utilitate publică de transport, sector de activitate în care se încadrează de drept, conform aprecierii Curții Europene de Justiție și serviciul de „Transport alternativ”;
-Includerea acestor servicii alternative în politica comună a transporturilor din Romania, respectiv Legea 38/2003 cu toate modificarile și completările ulterioare, pentru autorizarea acestui serviciu de transport;
-Adoptarea unor amendamente la Legea 38/2003 menite a aduce îmbunătățiri și completări atât pentru incluziunea serviciilor de transport alternativ, dar și pentru a corespunde cerințelor actuale ale taximetriei, în concordanță cu logica realității demografice, eliminarea concurenței neloiale, implementarea de solutii inovative și cu limitarea efectelor poluării;
-Alinierea condițiilor la normative unitare de aplicare, fară discriminari de orice gen, în conformitate cu Constituția României și legislația conexă în același context al unei politici comune a transportului;
-Reglementarea și implementarea platformelor operatorilor alternativi ca o alternativă digitală a dispeceratelor dar în contextul aceleiași politici a transportatorilor, reglementată de aceleași normative și accesibilă tuturor operatorilor de transporturi ( doar în acest caz putem vorbi de implementarea unor soluții inovative și pe cale de consecință , putem vorbi de un adevarat progres și dezvoltare, de crestere a calității serviciilor oferite într-un sistem concurențial echitabil );
-Totodată dorim în acest sens, pentru o mai bună și eficientă soluționare a cerințelor legitime ale operatorilor de transport în regim de taxi, deschiderea unui canal de dialog spre consultari cu Domnul Prim Ministru în persoana Domnului Marcel Ciolacu și Guvernul Romaniei, la palatul Victoria;
Menținerea Legea 204/2019 pentru aprobarea OUG nr. 49/25.06.2019 este astfel nelegală din toate punctele de vedere, iar Guvernul României, astazi, la distanță de 4 ani, are obligația de a abroga o Lege de aprobare a unei Ordonanțe emise și care pe lângă faptul că este neconstituțională, a produs mai mult prejudiciu decat beneficiu.
Prin urmare este nevoie de o revenire la normalitate, abrogarea Legii 204/2019 pentru aprobarea OUG nr. 49/25.06.2019 și alinierea activității „transportului alternativ” la politicile comune ale transporturilor, eliminând astfel inechitățile și neconstituționalitatea actului normativ, a cadrului legislativ care în mod eronat a promovat o activitate comercială privilegiată într-un mod pe care îl considerăm abuziv, nelegal și extrem de agresiv în detrimentul taximetriei ca serviciu de utilitate publică conform Art. 3 (1) din Legea 265/2007 și cu un impact evident negativ în economia națională, o problemă în corespondență printre altele și cu obiectivul numarul 4 al Guvernului României, lansat de Primul Ministru al României, Domnul Marcel Ciolacu, denominat „Patriotism Economic”, obiective specifice, în interesul cetățeanului și al economiei românești.”, se mentioneazz in cerintele Asociației „Camera Taximetriștilor Independenți din Craiova”
Views: 0