
Masinile diesel sunt principala cauza a poluarii in orasele europene, nivelurile ridicate de oxid de azot (NOx) fiind responsabile pentru decesul prematur a 71.000 de persoane, este una dintre concluziile unui studiu conceput de Transport & Environment, ONG bazat in Bruxelles.
Aproximativ 37 de milioane de masini diesel inca mai circulau pe drumurile europene in 2017, desi depasesc de cel putin trei ori limitele impuse de Uniunea Europeana cu privire la emisiile de oxid de azot (NOx).
Raportat la anul 2015, numarul este cu sase milioane mai mare si raportat la 2016 este cu 2,2 milioane unitati mai mare. Cea mai mare parte a acestor autovehicule, in jur de 6,5 milioane, circula pe drumurile din Germania, 5,3 milioane pe cele din Marea Britanie, 4 milioane in Italia si 2,4 milioane in Spania. Privitor la aceasta ultima defalcare insa, Transport & Environment a prezentat valori din 2016.
Transport & Environment a conceput si un clasament al marcilor de masini diesel conduse pe drumurile din Europa ale caror emisii trec peste limita Euro 6 de oxid de azot (NOx). Conform studiului, Renault-Dacia are emisii de aproape 13 ori peste limita admisa de NOx, Fiat-Alfa Romeo de 12 ori, Nissan-Infinity de 11 ori si Opel-Vauxhall de noua ori.
Pe lista se mai gasesc Hyundai (de aproape opt ori), Ford (de sase ori), precum si KIA si Volvo (de peste cinci ori). Cele mai mici emisii au fost raportate pentru Volkswagen (aproape de doua ori peste limita), Seat si Skoda (de doua ori).
Views: 0