
Avioane Craiova SA a primit vizita ministrului Economiei, Florin Spătaru, bifând și el, ca mulți alții, promisiunea resuscitării fabricii de avioane, contextul internațional fiind unul favorabil pentru realizarea de fotografii lângă avionul din curtea fabricii. Nici primarul Olguța Vasilescu nu a pierdut prilejul de a bifa și ea câteva poze la vizită.
De fapt, din anii ‘90 nici nu mai poate fi vorba de o fabrică de avioane la Craiova, ci, cel mult, de un service de avioane.
Gasparini Claudia, vicepreședinte USR Craiova, a analizat situația și susține că, în acest moment, nu există resursă umană, în primul rând, care să justifice promisiunile Ministerului Economiei, că va revitaliza compania de avioane:
“Fabrica este funcțională, mai are câțiva angajați specializați, în pragul pensiei și nu produce nimic. Și nu se poate numi fabrică de avioane, ci service de avioane. Ei nu mai fabrică avioane din anii ‘90. Acolo cea mai mare problemă o reprezintă forța de muncă foarte îmbătrânită, acolo media de vârstă este undeva la 55 de ani. Nu se fac demersuri serioase de recrutare a tinerilor în vederea pregătirii acestora într-un domeniu foarte complex și mereu în evoluție. E o mutare de imagine, miniștrii și secretarii de stat vin și își fac poze și promisiuni, care nu se concretizează niciodată. “Resuscitarea” înseamnă identificarea unei strategii complexe de dezvoltare sustenabilă care are la bază o situație reală și oameni pregătiți să o pună în aplicare. În ciuda faptului că Avioane Craiova SA are contracte încheiate cu statul român, aceasta înregistrează pierderi anuale mari.„
În plus, societatea se află într-un impas tehnologic de ani întregi.
USR Dolj consideră că vizita ministrului Economiei la ceea ce a mai rămas din vechea fabrică de avioane din Craiova nu este un motiv pentru speranță, ci, mai curând, un exercițiu de imagine, ca atâtea altele din trecut. Resuscitarea activității companiei presupune mult mai mult decât simplul gest de a face o vizită și niște poze.
Ministerul Economiei și Ministerul Apărării Naționale trebuie să sprijine această companie prin contracte ferme și prin susținerea unui demers de întinerire a personalului care lucrează acolo.
Până atunci, nu putem vorbi despre “fabrica de avioane” în alți termeni decât cel de “loc pentru poze” și “exercițiu de imagine”.
Au mentionat cei de la USR Dolj pe pagina de socializare .
Views: 0