Autoritatea de concurență din Ungaria a aplicat Wizz Air o amendă de 770.000 de euro, pentru comunicare înșelătoare, a declarat sâmbătă autoritatea pe site-ul său, comform Reuters.
Autoritatea de concurență din Ungaria a declarat că Wizz Air a încălcat obligația profesională de due diligence și a fost înșelător în modul în care și-a descris serviciul de check-in automat și a împins consumatorii către pachete mai scumpe.
Wizz Air nu a fost disponibilă imediat pentru comentarii.
Amenda vine după ce Wizz Air și-a redus estimarea profitului anual la începutul acestei săptămâni, după ce a raportat o scădere cu 44% a profitului operațional din primul trimestru, parțial din cauza costurilor legate de Pratt & Whitney şi încheierea unor contracte de leasing unice pentru a spori capacitatea.
Compania aeriană low-cost, care zboară o flotă integrală de Airbus, s-a confruntat cu provocări legate de motoarele Pratt și Whitney RTX, 46 dintre avioanele sale urmând să fie reținute la sol pentru inspecții în această vară, punând constrângeri asupra capacității.
Companiile aeriene europene s-au confruntat cu o primă jumătate a anului dificilă din cauza creşterii în spirală a costurilor şi a normalizării cererii clienţilor, după un boom iniţial post-pandemie.
Air France-KLM, Lufthansa şi Ryanair au raportat toate un al doilea trimestru dificil.
Wizz Air, cu sediul în Marea Britanie, a transportat 5,9 milioane de pasageri în iulie, cu un factor de încărcare de 93,8%, deoarece compania a fost nevoită să ştergă 1% din zborurile programate din cauza întreruperilor la nivel mondial.